×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدوین برنامه‌ای مدون برای آشنایی جامعه پزشکی با گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محمد عصاره در نشست شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با بیان اینکه تبلیغ دارو های گیاهی که بر اساس روش‌ های علمی تهیه شده‌اند و از مجوزهای لازم برخوردار هستند، بسیار ثمربخش و در راستای توسعه بازار این محصولات است، افزود: اما تبلیغات سوء برخی اقلام مشکوک و منتسب به طب سنتی و صنعت دارو های گیاهی در شبکه‌ های ماهواره‌ ای معاند و حتی در داخل کشور، می‌تواند به این صنعت آسیب وارد کند و سطح اعتماد عمومی به محصولات تولید شده در زیست‌ بوم نوآوری گیاهان دارویی را کاهش دهد.

عصاره با اشاره به تخفیف محصولات شرکت‌ های دانش‌بنیان در صدا و سیما، اظهار کرد: برنامه‌ ای مدون در حال تدوین است که جامعه پزشکی هر چه بیشتر با محصولات جدید تولید شده در صنعت گیاهان دارویی، آشنا شوند. این آشنایی می‌تواند باعث شود که درصد استفاده بیماران از این دارو ها افزایش یابد و نسخه‌های پزشکی بیشتری بر اساس داروهای گیاهی نوشته شود.

به گفته وی، تکمیل زنجیره تولید، یکی دیگر از محورهای مهم فعالیت در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است. کارخانه جات تولید گیاهان دارویی برای تولید محصول به مواد موثره موجود در گیاهان دارویی و گرانول و فراورده نیاز دارند و محصول خام گیاه دارویی را کمتر مورد استفاده قرار می‌دهند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: این مساله ضرورت تکمیل زنجیره تولید را در صنایع پایین دستی گوشزد می‌کند. باید مراکز تولیدی در حد واسط مزارع تولید گیاهان دارویی و شرکت‌های بزرگ صنعتی ایجاد شود تا وظیفه تولید مواد اولیه را بر عهده گیرند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.