×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پذیرش دانشجوی گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، علیرضا معصومی، امروز سه شنبه ۱۱۱ شهریور، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: این مرکز در نیم سال مهرماه ۹۹ در رشته امور زراعی گیاهان دارویی و معطر در مقطع کاردانی و با ظرفیت ۴۵ نفر، از بین دارندگان مدرک دیپلم (خانم و آقا) دانشجو می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: هدف از ارائه این رشته امکان تحصیل جوانان استان در رشته‌ ای است که می‌تواند آمادگی لازم آنان را برای ورود به بازار کار پرورش و بهره برداری از گیاهان دارویی، به عنوان یکی از توانمندی‌های اصلی راهبردی، توسعه ای و اقتصادی استان خراسان جنوبی فراهم کند.

معصومی ادامه داد: همچنین مطابق با برآوردهای انجام شده در سطح جهانی، گردش مالی تولید و تجارت گیاهان دارویی تا سال ۲۰۲۳ از مرز ۱۲۹ میلیارد دلار عبور خواهد کرد که تحصیل و کار در این زمینه را کاملا توجیه می‌کند.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مرکز بیرجند گفت: جهاد دانشگاهی استان جهت تضمین مهارت‌ آموزی و آموزش‌ های کاربردی به دانشجویان این رشته، برنامه‌ریزی کرده تا کلاس‌های دروس عملی در محیط مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی با تکیه بر توان تخصصی اعضای هیات علمی این مجتمع برگزار شود.

معصومی افزود: از آنجایی که جهاد دانشگاهی استان، علاوه بر انجام فعالیت‌های شاخص در زمینه‌های پژوهشی همانند همایش عناب در شهریور سال گذشته، به‌ زراعی و تولید گونه‌های برتر، تولید محصولات جانبی و تبدیلی، راه‌اندازی سایت بیرناب با امکان فروش این محصولات برای تمامی دست اندرکاران و همچنین طراحی و اجرای چندین کارگاه و دوره و آموزشی کوتاه مدت در زمینه گیاهان دارویی و برنامه ریزی برای راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی اشتغال عناب در سال ۹۹ را در کارنامه خود دارد، امید می‌رود تمامی این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها زمینه‌ای بسیار مناسب برای تربیت نیروی خلاق، متخصص و کارآفرین را فراهم آورد.

وی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند از امروز جهت ثبت‌نام در این رشته (با کد ۱۱۰۳۳) به تارنمای سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و نیز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۲۰۷۰۵۶ تماس گرفته و یا به نشانی مرکز آموزش واقع در بیرجند، تقاطع بلوار غفاری و قدس مراجعه کنند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.