×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهبود سرفه های خشک با گیاه گل ختمی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر فرحناز خلیقی سیگارودی درباره کاربرد های گل ختمی گفت: ریشه، برگ و گل ختمی مصرف دارویی دارد و از آن به صورت ضماد برای التهاب پوستی یا سوختگی، خیسانده ۲-۳ درصد آن به صورت تنقیه در التهاب رکتوم، مصرف خوراکی برای زخم های معده و اثنی عشر، کولیت و آنتریت، یبوست، سندرم روده تحریک پذیر و به صورت موضعی، غرغره و دهان شویه در التهاب دهان و حلق می توان استفاده کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی افزود: از ریشه گیاه ختمی به عنوان ضد سرفه به خصوص در سرفه های تحریکی استفاده می‌شود  اما خلط‌ آور نیست. همچنین برگ این گیاه در سرفه‌های تحریکی خاصیت مسکن و خلط‌ آور دارد.

وی در ادامه موارد مصرف مورد تایید را در مورد این گیاه برشمرد و عنوان کرد: مصرف برگ و ریشه برای تحریکات مخاط دهان و حلق و سرفه خشک و مصرف ریشه برای التهاب خفیف مخاط معده مورد تایید است.

خلیقی دیگر موارد مصرف گیاه ختمی را در طب سنتی درمان آسم، التهاب مثانه، اسهال خونی و تحریک مخاط معده، درمان اسهال و پوشش محل نیش حشرات با برگ های تازه ساییده شده این گیاه عنوان کرد و گفت: این گیاه، مورد منع مصرف شناخته شده‌ ای ندارد و عارضه جانبی از مصرف آن گزارش نشده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.