×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وضعیت خوب بازار صادرات گشنیز با افزایش قیمت ارز!

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، حجت الله شهبازی با اشاره به کشت ۶۴۰۰ هکتار محصول گشنیز در استان همدان، اظهارکرد: سالانه ۵۰ تا ۶۰ درصد از گشنیز کشوردر استان همدان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از گشنیز کشت شده در استان مربوط به شهرستان نهاوند بوده است، تصریح کرد: ۹۹ درصد سطح زیرکشت این محصول در استان مربوط به شهرستان نهاوند و مابقی سطوح کشت مربوط به شهرستان‌های تویسرکان واسدآباد است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰۰ هکتار از مزارع استان زیرکشت گشنز قرار داشت، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۰۰۰ تن گشنیز از مزارع استان برداشت شد.

شهبازی با بیان اینکه امسال کشت گشنیز در استان گستره زیادی داشته است، افزود: با توجه به اینکه گشنیز از محصولاتی است که بخش اصلی آن صادر می‌شود و در حال حاضر نیز به علت افزایش قیمت ارز وضعیت خوبی در بازار صادراتی پیدا کرده، کشاورزان و باغداران استان به سمت کشت این گیاه روی آورده‌اند و جهش قابل توجهی داشته است.

وی کشورهای آسیایی از جمله پاکستان و هندوستان را عمده‌ترین مقاصد صادراتی گشنیز استان دانست و یادآور شد: گشنیز اغلب به صورت خام صادر می‌شود اما در حال رایزنی با تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان نهاوند هستیم تا بتوانیم این محصول را به صورت فرآوری شده و با ارزش افزوده بیشتری صادر کنیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.