×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز به کار سلامتکده طب سنتی در شیراز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در آئین افتتاح این مرکز طب سنتی، محور مهم فعالیت سلامتکده‌ها را اقدام در زمینه پیشگیری از بروز بیماری ها اعلام کرد.

محمدرضا شمس‌اردکانی با بیان اینکه شیراز علاوه بر شعر و ادب، در عرصه پزشکی نیز سابقه طولانی داشته و در قله قرار دارد، گفت: با توجه به وسعت شیراز و استان فارس و اهمیت توسعه امکانات حوزه سلامت، طب سنتی در بخش خصوصی برای تامین نیازهای مردم به یاری بخش دولتی آمده و بخش دولتی نیز از این مشارکت حمایت می کند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به نقش طب سنتی علمی در زندگی مردم اشاره و اضافه کرد: طب سنتی باید در مسیر تغییر سبک زندگی، پیشگیری از بیماری ها، خودمراقبتی و ارتقای سلامت جامعه گام بردارد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد: فعالیت سلامتکده ها نباید تنها به حوزه درمان محدود شود، بلکه باید در زمینه فرهنگ سازی برای کمک به بهبود سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری ها و مهم گیری ها وارد عمل شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آئین با اشاره به امکانات و توانمندی های ویژه پیش بینی شده برای این سلامتکده، بر حمایت از بخش خصوصی در مسیر پیشبرد اهداف سلامت جامعه و توسعه امکانات برای رفاه بیشتر مردم تاکید کرد.

مهرزاد لطفی با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در توسعه خدمات درمانی، جایگاه طب سنتی در دیدگاه مردم را یادآور شد و اضافه کرد: با توسعه طب سنتی علمی و استفاده از تجربیات این عرصه می توان در مسیر بهبود سلامت جامعه بهره برد.

بر اساس این گزارش، سلامتکده یاد شده، با امکاناتی نظیر اتاق پزشک، اتاق CPR، حجامت بانوان و آقایان، اتاق رمز و درک طب سنتی، مرکز ساخت داروهای گیاهی و داروخانه گیاهی، با صرف قریب به سه میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی شیراز راه اندازی شده است.

در این مرکز، ۹ پزشک و داروساز طب سنتی به ارائه خدمات تخصصی مشغول خواهند بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.