×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گل گاو زبان در ۲۰ هکتار از اراضی بلااستفاده آزادشهر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، مهدی کوهساری اظهار کرد: با وجود اراضی خرد و نیروی کار فراوان، کشت گیاهان دارویی نقش مهمی در زندگی روستاییان و رونق اقتصادی آن ها داشته و می تواند به ایجاد درآمد پایدار برای آن ها تبدیل شده و جوانان روستا را از مهاجرت به شهر منصرف کند.

وی بیان کرد: گُل تر این گیاه دارویی امسال با قیمت هر کیلو ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار ریال و گل خشک‌شده آن با توجه به میزان مرغوبیت حدود یک میلیون و ۶۰۰ تا دو میلیون ریال به فروش می رسد که با توجه به محصول دهی فراوان، گل گاوزبان می تواند به منبع درآمد قابل اتکایی برای بهره‌برداران تبدیل شود.

کارشناس گیاهان دارویی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر افزود: بی نیازی از آب دهی مکرر و سموم، بهره دهی در قطعات کوچک و ظرفیت ایجاد اشتغال زیاد و درآمد زیاد از جمله مزایایی کاشت گل گاوزبان است که بر این اساس، توسعه کشت آن در سال های اخیر رو به افزایش است.

میزان فرآوری خشک شده گل گاوزبان در هر هکتار حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلو است.

گلستان حدود ۲ هزار بهره بردار کشت گیاهان دارویی در ۲ هزار و ۹۶۰ هکتار دارد که این فعالیت برای ۸ هزار و ۸۸۰ نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.

پارسال ۲ هزار و ۲۳۱ تن گیاه دارویی به ارزش ۷۷۰ میلیارد ریال در گلستان تولید شد.

از مجموع گیاهان شناسایی شده در گلستان ۴۰۹ گونه دارویی است که ۱۵۶ گونه درجنگل، ۹۸ گونه در مراتع، ۴۷ گونه در حاشیه مزارع و ۱۰۸ گونه دیگر به صورت مشترک در اراضی جنگلی، مرتعی و زراعی رشد می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.