×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گل گاو زبان در گلستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از بازار، معصومه ژیان در رابطه با کشت نشایی گیاهان دارویی در گلستان اظهار کرد: کشت نشایی گیاهان دارویی در مهرماه و آبان ماه سال گذشته انجام شده و هم‌اکنون فصل برداشت گل گاوزبان در مزارع میان دشتی و کوهپایه ای استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ هکتار از اراضی استان به کشت گل‌گاوزبان اختصاص یافته است، افزود: به طور میانگین هر ساله بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم گل‌گاوزبان خشک شده در گلستان تولید می‌شود.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه هفته آینده اوج برداشت گل‌گاوزبان از مزارع کوهپایه‌ای و میان دشتی استان است، ادامه داد: برداشت این محصول تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و پس از آن برداشت زیره و سپس سیاه دانه در اواخر خردادماه آغاز می‌شود.

وی با این توضیح که گل محمدی، گل گاوزبان، نعناع فلفلی، زیره سبز، سیاه دانه و زعفران از گیاهان دارویی اولویت دار استان هستند، تصریح کرد: از هفته آینده توزیع رایگان نهال گل محمدی در گلستان آغاز می‌شود.

ژیان خاطرنشان کرد: کشت گل محمدی در گلستان از حدود دو سال قبل آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم امسال سطح کشت این محصول در ارتفاعات استان به ویژه چهارباغ و شاهکوه گرگان به حدود ۴۵ هکتار برسد.

به گفته وی، سالانه حدود هزار و ۶۰۰ تن گیاه دارویی از سطح سه هزار هکتار از اراضی گلستان جمع‌آوری شده و روانه بازار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.