به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر عباس احمدی با بیان اینکه در حال حاضر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب تولید علم تعریف می‌شود، افزود: یکی از سیاست‌های معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد، تبدیل و تغییر رویکرد بخشی از پایان‌نامه و رساله‌ها به رویکرد تولید محصولات و خدمات فناورانه است؛ این محصولات دانش‌بنیان و خدمات، ارزش‌گزاری شده و امتیاز آن‌ها در قالب رتبه و نمره فارغ‌التحصیلی به دانشجویان تخصیص پیدا می‌کند.

وی درباره حمایت‌های دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از فناوران و محققان صاحب ایده، اظهار کرد: قالب این حمایت‌ها شامل استقرار فناوران و محققان صاحب ایده در مراکز رشد سلامت دانشگاه، حمایت از حضور هسته‌ها و واحدهای فناور درنمایشگاه‌ها و فن بازارها، معرفی فناوران به مراکز شتاب‌دهی فناوری، رایزنی با مرجع ذی‌صلاح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت اخذ مجوزهای لازم است.

ورود جدی به مسأله تولید فرآورده‌های گیاهی، در دستور کار دانشگاه آزاد

سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مورد دیگر ورود جدی به مسأله تولید فرآورده‌های گیاهی است. مقرر شده استان‌ها با توجه به اطلاعات ارسالی و مأموریت ابلاغی در حوزه کشت گیاهان دارویی، پیشنهادات خود در این حوزه نظیر دارو، مکمل، فرآورده و … یا طرح کسب و کار (BP) در این حوزه را تنظیم کرده و جهت بررسی کارشناسی، به شورای عالی سیاست‌گزاری گیاهان دارویی در این حوزه ارسال کنند.

چهار برنامه علمی دانشگاه آزاد در حوزه تحقیقات علوم پزشکی

سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با اولویت‌های پژوهشی‌ حوزه پزشکی تعیین شده در این دانشگاه، توضیح داد: چهاربرنامه علمی در حوزه‌های مراقبت، درمان، دهان و دندان و صنایع غذایی در حال تدوین است. چالش‌های این برنامه‌ها از طریق معضلات و مشکلات کنونی کشور، چالش‌های احصاء شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی(WHO) هستند.

احمدی با تأکید بر آنکه تمام برنامه‌های علمی دانشگاه تحت نظارت دبیرخانه پایش آزاد فعالیت می‌کنند، گفت: هدف از نظام‌نامه پایش دانشگاه آزاد، تجمیع پتانسیل علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای حل مشکلات و معضلات کشور در حوزه علوم پزشکی است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نیازهای پژوهشی مساله‌محور در حوزه سلامت و مأموریت واحدهای دانشگاهی در این حوزه، اظهار کرد: طبق سند آمایش دانشگاه، اولویت‌های پژوهشی هر منطقه آمایشی بر اساس اولویت‌های پژوهش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توانمندی‌های هر منطقه، رشته‌های تحصیلی و موقعیت اقلیمی احصاء شده و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.