×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کرونا و منع برداشت گیاهان خوراکی و دارویی در مریوان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، شاهرخ محمودی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان افزود: تاثیر مراتع تجدید شونده در تحولات اقتصادی و اجتماعی جوامع بسیار گسترده است و با افزایش بی رویه جمعیت و بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی، دامنه فشار بر مراتع بسیار گسترده شده است.

او افزود: با توجه به وضعیت بارندگی‌های امسال شرایط مطلوبی جهت رشد و استقرار گونه‌های متنوع گیاهی فراهم شده است.

محمودی بیان کرد: هر ساله با شروع فصل بهار بخش قابل توجهی از نیرو‌های انسانی روستایی و شهری برای برداشت گیاهان خوراکی از مراتع شهرستان جهت تامین معیشت مشغول خواهند بود و در بسیاری از مواقع عملیات برداشت گیاهان به صورت گروهی انجام می‌شود.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه گیاهان خوراکی در فرهنگ بسیاری از مناطق شهرستان به صورت خام خوری و تازه خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، با شیوع ویروس کرونا و بیماری در بین مردم، امکان انتشار آلودگی در تمامی مراحل مختلف بهره برداری و مصرف گیاهان خوراکی دور از انتظار نخواهد بود.

او اظهار داشت: در ادامه تمهیدات مبارزه با انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال و شیوع بیماری کرونا ویروس، هرگونه برداشت و جمع آوری گیاهان خوراکی، دارویی و فرآورده‌های مرتعی و جنگلی در سطح منابع طبیعی شهرستان مریوان ممنوع می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.