×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
اجرای طرح کشت ۶۰۰۰ هکتار گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از غلام‌حسین حکمتیان‌ اصل در گفت و گو با خبرنگار فارس در یاسوج؛ در آستانه هفته منابع طبیعی بر لزوم حفظ منابع طبیعی از سوی همه دستگاه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: تصمیماتی که در اداره‌کل منابع طبیعی گرفته می‌شود بدون هیچ گونه تعصب قومی، شخصی و سیاسی بوده و کارکنان این اداره بدون هیچ چشم‌داشتی به انجام فعالیت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اصل و لازمه حفظ منابع طبیعی فرهنگ‌سازی و تلاش همه‌جانبه دستگاه‌ها، نهادها و مردم است، بر دو سویه بودن نقش منابع طبیعی در زندگی مردم اشاره کرد و افزود: با مشارکت مردم، منافع آن‌ها را از طریق منابع طبیعی در نظر گرفتیم تا منابع طبیعی برای مردم ضرر و زیان به دنبال نداشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای ۶۰۰۰ هکتار گیاهان دارویی با اعتبار ۳ میلیارد تومان در مناطق استان یکی از موارد اشتغال‌زایی منابع طبیعی است.

حکمتیان‌ اصل استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم در حوزه‌های بالادست سدهای کارون  و کوثر که تخریب و فرسایش خاک بالایی دارند را یکی از فعالیت های منابع طبیعی استان دانست.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: شعار هفته منابع طبیعی امسال،  «نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» است و این خود نشان دهنده اهمیت نقش مردم از سوی این دستگاه اجرایی است  و در همین جهت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له راه نجات منابع طبیعی در فرهنگ‌سازی که این امر مهم  از طریق تریبون‌های ائمه جمعه به سمع و نظر مردم رسانده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.