×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در مزرعه های تحقیقاتی سپاه تهران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، علی رعیت خاکی در نشست خبری با موضوع تولید گیاهان دارویی که با همت متخصصان بسیجی سپاه استان تهران برگزار شد، افزود: سال ۹۷ با کشت ۲۴ گونه گیاه دارویی در استان تهران از جمله گیاه ضد سرطان اف سطین رتبه برتر سال ۹۷ را در حوزه کشاورزی به خود اختصاص داد.وی گفت: از دیگر اقدامات آتی، کشت گیاهان دارویی به صورت وسیع، مشاوره رایگان جهت کشت گیاهان دارویی و مشاوره اجرا طرح های اقتصاد مقاومتی زود بازده خواهد بود.

رعیت خاکی درباره خواص علف لیمو به اسانس آن اشاره کرد و اظهار کرد: سالانه ۶ هزار تن اسانس علف لیمو در جهان تولید می شود که دارای خواص مانند آنتی باکتریال قوی، اشتها آور، ضد نفخ بوده و مصرف موضعی آن باعث کاهش دردهای روماتیسمی و عصبی می شود.مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: کاهش اسپاسم عضلانی، سردرد، کاهش درد مفاصل، تقویت سیستم عصبی و درمان اختلالات عصبی مانند آلزایمر از دیگر فوائد این داروی گیاهی به شمار می رود.

وی درخصوص دمنوش این داروی گیاهی، گفت: وجود عنصر پتاسیم در این داروی گیاهی باعث تنظیم فشار خون و پایین آمدن قند خون می شود. همچنین برای از بین بردن باکتری مضر در روزه بزرگ، سوء هاضمه، اسهال، نفخ روده، اسپاسم و گرفتگی عضلات بسیار خوب عمل می کند؛ این دمنوش حاوی مواد مغزی و ریز مغزی منیزیم، فسفر و پتاسیم است.رعیت خاکی ادامه داد: همچنین در کاهش دندان درد، درد عضلانی، درد مفاصل، نقرص، گرفتگی، کاهش درد قاعدگی و غیره می توان از این گیاه استفاده کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران درباره خواص روغن علف لیمو، گفت: استفاده مستقیم باعث کم کردن عرق و رفع بوی بدن می شود، استشمام رایحه روغن علف لیمو باعث افزایش قدرت اعتماد به نفس و بالارفتن روحیه مثبت در روان افراد می شود.

وی افزود: خوردن روغن علف لیمو ورم های داخلی بدن را کاهش داده و می توان برای ماساژ پوست و موی سر برای تقویت ریشه مو و پوست استفاده کرد. علف لیمو را می توان به صورت روغن، دمنوش، طعم دهنده غذا، خوشبوکننده صابون و مواد آرایشی مورد استفاده قرار داد.

رعیت خاکی بیان کرد: علف لیمو گیاهی از خانواده گندمیان است که گونه های متعددی دارد و ارتفاع این گیاه به شرایط محیطی بستگی داشته که ارتفاع آن به یک یا دو متر هم می رسد.مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران درباره نحوه کشت، گفت: کشت این گیاه به دو صورت بذر و تقسیم بوته ای صورت می پذیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.