×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
درمان لوپوس در طب سنتی چگونه انجام می‌شود؟

لوپوس یکی از بیماری‌های شایع در جهان است که سالانه تعداد زیادی از افراد به آن مبتلا می‌شوند. امروزه درمان‌های متفاوتی برای این بیماری وجود دارد که یکی از این درمان‌ها درمان لوپوس در طب سنتی است. اگر علاقه دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

لوپوس چیست؟

سیستم ایمنی به طور طبیعی از بدن در برابر عوامل خطرناکی مانند عفونت و باکتری دفاع می‌کند. لوپوس یک بیماری خودایمنی است که در آن دستگاه ایمنی بدن به سلول‌های سالم حمله می‌کند. در این بیماری سیستم ایمنی بدن انسان قادر به ایجاد تمایز بین سلول‌های سالم و مهاجمان خارجی نیست. نتایج این حمله به صورت زخم‌ها و بیماری‌های پوستی بروز می‌کند. درمان بیماری لوپوس گاهی بسیار سخت و زمان‌بر خواهد بود و در زنان رایج‌تر از مردان است. نشانه‌های اولیه این بیماری شبیه به بیماری‌های رینیت آلرژیک، اختلالات تیروئید، زگیل و آکنه‌ی کیستیک است.

علائم لوپوس متفاوت است و ممکن است در طول زمان متغییر باشد. برخی از علائم شایع در لوپوس به شرح زیر است:

  • خستگی شدید
  • درد مفصل
  • تورم مفصل
  • سردرد
  • راش روی گونه‌ها و بینی که «راش پروانه‌ای» نامیده می‌شود.
  • ریزش مو
  • کم‌خونی
  • مشکلات لخته شدن خون
  • انگشتان دست که در هوای سرد، سفید یا آبی و مورمور می‌شوند که به‌عنوان نشانه رینود شناخته می‌شود.
  • زخم در بینی و دهان
  • خارش پوست

علل به وجود آمدن بیماری لوپوس

این بیماری ربطی به ژن بدن و وراثت ندارد. اما ممکن است بعضی از افراد خانواده فردی که به لوپوس مبتلا است به بیماری‌های خودایمنی دیگری  باشند. اما برخلاف وراثت، محرک‌های محیطی در ابتلا به لوپوس بسیار موثر هستند. این محرک‌های محیطی عبارتند از پرتوهای فرابنفش، داروهای خاص، ویروس‌ها، استرس فیزیکی، روحی و تروما.

درمان لوپوس در طب سنتی

اگرچه لوپوس بیماری است که تاکنون درمان قطعی برای آن یافت نشده است. اما طب سنتی امروزه با روش‌های سنتی خود توانسته بهتر از علم پزشکی برای درمان این بیماری مفید باشد. روش‌های طب سنتی برای درمان لوپوس به صورت خلاصه در زیر آورده شده است:

روغن نارگیل

مزایای استفاده از روغن نارگیل برای پوست، مو و بدن بسیار زیاد است. روغن نارگیل با خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی می‌تواند ضدعفونی کننده مناسبی برای پوست شما باشد. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل، آن را برای پوست بسیار تسکین دهنده کرده‌ است و جلوی زخم و قرمزی ناشی از التهاب سلول‌های پوستی را خواهد گرفت. علاوه بر این با کاهش التهاب جلوی خارش پوست و بیشتر شدن این التهابات نیز گرفته خواهد شد. استفاده از روغن نارگیل برای درمان لوپوس در طب سنتی به روش زیر انجام می‌شود:

صورتتان را با آب خنک شستشو دهید و به آرامی خشک کنید. فراموش نکنید حوله را روی پوست صورت نکشید و از آب داغ استفاده نکنید. چند قطره روغن نارگیل روی انگشتانتان بریزید و بر روی صورت مالش دهید. اجازه دهید روغن روی پوستتان باقی بماند. می‌توانید یک قاشق روغن نارگیل نیز قبل از خواب بخورید تا به روند درمان کمک کنید.

گیاه ریحان

ریحان یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان لوپوس است. این گیاه خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارد و تورم پوست را نیز کاهش می‌دهد. به همین خاطر از این گیاه در اکثر کرم‌ها و روغن‌های پوستی استفاده می‌شود. خوردن گیاه ریحان نیز بسیار مفید است و موجب به دست آوردن آرامش و از بین رفتن استرس خواهد شد. برای درمان لوپوس در طب سنتی با گیاه ریحان به روش زیر عمل کنید:

برگ ریحان را با مخلوط‌کن له کنید تا خمیری شکل شود. از این خمیر روی علایم ناشی از لوپوس بمالید و یا با پنبه پخش کنید. این ماده باید حداقل دو ساعت روی پوست بماند. این روند را ۴ روز در هفته تکرار کنید. روغن ریحان و عصاره آن نیز برای پوست بسیار مفید است.

زردچوبه

زردچوبه یک ماده ضدالتهابی قوی است که برای درمان بیماری‌های زیادی کاربرد دارد. این گیاه برای درمان آلرژی نیز بسیار مفید است. همچنین زردچوبه برای درمان سیستم ایمنی بدن و بهبود سرماخوردگی نیز استفاده می‌شود. استفاده از زردچوبه در درمان لوپوس به شرح زیر است:

ابتدا زردچوبه را با مقداری عسل مخلوط کنید. سپس این خمیر را در مناطقی که علایم لوپوس مشخص است بمالید. اجازه دهید این خمیر حدود ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند، سپس آن را بشورید. استفاده از این ادویه در وعده‌های غذایی نیز برای بدن بسیار مفید است. زردچوبه را با شیر مخلوط کنید و با کمی عسل میل کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز یکی از بهترین مواد برای درمان لوپوس در طب سنتی است. برخی از متخصصان عقیده دارند که اسید هیدروکلریک موجود در سرکه سیب ممکن است کمبود این مواد را در بدن خنثی کند و از بروز نشانه‌های لوپوس جلوگیری کند. علاوه بر این، سرکه سیب برای سم زدایی بدن نیز بسیار مفید است. یک لیوان آب ولرم را با سرکه سیب و عسل مخلوط کنید. این محلول را هر روز صبح بخورید تا علایم لوپوس را کاهش دهد.

روغن زیتون

یکی دیگر ازروش‌های درمان لوپوس، استفاده از روغن زیتون طبیعی است. اگر به لوپوس مبتلا هستید علایم آن ممکن است شما را آزار دهد. روغن زیتون منبع عالی برای ترمیم سلول‌های آسیب دیده و ضدعفونی کردن پوست است. برای درمان لوپوس با روغن زیتون به روش زیر عمل کنید:

صورتتان را با آب خنک بشورید و خشک کنید. مقداری روغن روی علائم مربوط به لوپوس بمالید. اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و در نهایت بشورید و خشک کنید. از این روغن می‌توانید برای پخت و پز نیز استفاده کنید تا سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

همچنین مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، شیر خام، ماهی، آووکادو، پروبیوتیک، مواد غذایی فرآوری نشده، ویتامین دی و مواد دارای آنتی بیوتیک برای درمان لوپوس بسیار مفید هستند و می‌توانند علایم مربوط به لوپوس را تا حد زیادی کاهش دهد.

تمرینات ورزشی برای درمان لوپوس

ورزش یک عامل مهم برای درمان لوپوس در طب سنتی است. انجام تمرینات ساده می‌تواند به بهبود قدرت درونی شما کمک کرده و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. برخی از تمرینات رایج برای درمان لوپوس به شرح زیر است:

  • پیاده‌روی سریع
  • حرکات ایروبیک ساده
  • پیلاتس
  • دوچرخه‌سواری
  • ایروبیک در آب
  • شنا
  • یوگا

 

  1. بنده خدا

    سلام. تمام مواردی که گفته شده مربوط به نوعی خاصی از لوپوس هست که فقط پوست را درگیر میکند اما نوع شایع آن که لوپوس منتشر هم نامیده میشود به بافتهای پیوندی داخلی مثل کلیه ها و مفاصل و قلب و … بیشتر حمله میکند و گاهی حتی تا حد مرگ بیمار را پیش میبرد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.