×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نظارت بر فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا عسگری – مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت طی بخشنامه‌ای درباره نحوه نظارت بر فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی از معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، خواست که در صورت مشاهده موارد تخلف در حوزه فعالان طب سنتی، ضمن معرفی متخلفان به مراجع ذی‌صلاح قانونی از جمله دادگاه ویژه روحانیت، برخورد قانونی مناسب صورت پذیرفته و این دفتر را از اقدامات انجام شده،  مطلع کنند.
در این بخشنامه خطاب به معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آمده است:
«پیرو ابلاغ آیین‌نامه “نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی” به شماره ۸۲۳/۱۲۲/د مورخ ۹۷.۸.۲۸ که به توشیح مقام محترم وزارت رسیده است، با توجه به اهمیت سلامت مردم و به منظور پیشگیری از رواج غیرعلمی و غیرقانونی خدماتی که تحت عنوان طب سنتی و … از سوی افراد و یا موسسات فاقد مجوز و یا فاقد صلاحیت ارائه می‌گردد و همچنین با وجود مواردی از برگزاری دوره‌های آموزشی با عناوین فریبنده و مغایر با اصل حفظ و صیانت سلامت جامعه، که از مصادیق عینی آن فعالیت آقای عباس تبریزیان می‌باشد، خواهشمند است دستور فرمایید وفق ضوابط و مقررات در صورت مشاهده موارد فوق‌الذکر در منطقه تحت پوشش آن دانشگاه، ضمن معرفی متخلفان به مراجع ذی‌صلاح قانونی از جمله دادگاه ویژه روحانیت، برخورد قانونی مناسب صورت پذیرفته و این دفتر را از اقدامات انجام شده در اسرع وقت مطلع نمایید.»

  1. ش

    سلام . همه ما میدونیم که دلیل مخالفت این وزارت بهداشت چیه و چرا هر چی استاد صاحب نام هست به نوعی از سوی این وزیر و وزارت فخیمه مورد غضب واقع میشن اینها اگه خیلی هنر و تخصص و اگه کمترین تعهدی دارند به فکر اعتبار سیب خودشون باشند . بیماران زیادی پیش همین آقای تبریزیان درمان شدند در حالی که پزشکان این وزیر فاتحه شون رو خونده بودند . بله آقایون به اصطلاح مسئول همه ما میدونیم با وجود این بزرگواران و اساتیدی که شما میترسید حتی جایگاه روحانی بودنشون رو بگید منافع مافیایی دارو وتجهیزاتتون به خطر بیفته. هر چه تلاش کنید کار آفتاب علم تابیدنه و روباه صفتان نمی تونند مقابل علم عالم تاب طب اهل البیت مقاومت کنند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.