×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه فرآوری گیاهان دارویی مستلزم استانداردهاست

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، هاشم نقیبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خام فروشی گیاهان دارویی اظهار کرد: کشورها در فرآوری گیاهان دارویی شرایط و استانداردهای خاص خود را دارند، جلوگیری از خام فروشی مستلزم آن است که شرکت‌های فراوری کننده در سطح استان شرایط را با استاندارد کشورهای مقصد که متقاضی محصولات هستند تطبیق دهند اما این امر صورت نمی‌گیرد.
وی افزود : نمی‌توان گیاهان دارویی را جایگزین گیاهان زراعی استان کرد زیرا در بسیاری از اقلام گیاهان دارویی نیز مانند محصولات زراعی پرآب طلب هستند.
نقیبی درباره محصولات عمده گیاهان دارویی در استان اظهار کرد: برخی از گیاهان دارویی همچون زیره و گل محمدی که مصرف آبی محدودتری دارند می‌توان کشت آنها را بیش از این توسعه داد.هم اکنون نیز ارقامی مانند زیره و تخم شربتی تولید انبوه دارند و جزو محصولات صادراتی استان خراسان رضوی هستند.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به ایجاد کارآفرینی و اشتغال در حوزه گیاهان دارویی تصریح کرد: با توجه به ارزش افزوده بالای گیاهان دارویی می‌توان در مزارع کوچک و مناطقی که محدودیت آب دارند ایجاد اشتغال کرد.
وی ادامه داد: در مناطق کوچک و مزارع خرد می‌توان با کشت ارقامی که کم آب طلب هستند و جهاد کشاورزی نیز کشت آن را توصیه می‌کند  به راحتی در سطح هر نیم هکتار اشتغال ایجاد کرد.
نقیبی تعداد کشورهای خواهان این محصولات را ۴۰ الی ۴۵ کشور تخمین زد و گفت: آلمان، ایالات متحده آمریکا، کانادا و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله مقاصد صادراتی ما هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.