×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کنفرانس بین المللی گل محمدی با حضور محققان آسیایی و اروپایی در کاشان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا ، سعید معصوم با اشاره به برگزاری این کنفرانس در تاریخ ۱۲ الی ۱۴ آبان ماه سال جاری در محل پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر افزود: این مقالات در روز برگزاری کنفرانس به صورت سخنرانی، پوستر و کارگاه آموزشی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس بین المللی محققانی از کشورهای آسیایی و اروپایی  حضور خواهند داشت، اظهار کرد: در حاشیه برگزاری این کنفرانس، نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و فعالان در این عرصه ارائه می شود.

دبیر علمی برگزاری کنفرانس بین المللی گل محمدی هدف از برگزاری این کنفرانس علمی را ارائه تجربیات علمی محققان و استفاده از فناوری های نوین برای رونق هر چه بیشتر صنعت اسانس گل محمدی عنوان کرد و افزود: کارگاه های آموزشی در زمینه موضوع کنفرانس نیز توسط اساتیدی از انگلیس، ترکیه و ایران، به طور همزمان برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: کنفرانس بین المللی گل محمدی با محور اقتصادی با همکاری موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی و اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی ایران از دوازدهم تا چهاردهم آبان ماه جاری در پژوهشکده اسانس های طبیعی این دانشگاه در قمصر برگزار می شود.

عباس زراعت هدف از برگزاری این کنفرانس را معرفی گل محمدی به دنیا و احیاء این صنعت بومی ذکر کرد و افزود: سعی بر این است تا با ارائه راهکارهای علمی آخرین دستاوردها و فناوری های گل محمدی به جهان معرفی شود.

وی جلوگیری از خام فروشی را از دیگر اهداف این کنفرانس عنوان کرد و افزود: متاسفانه علیرغم تلاشی که کشاورزان برای این محصول می کشند این محصول به قیمت خیلی ارزان به دیگر کشورها ارائه می شود که باید این محصول را با بهترین فرایندها تبدیل به محصولات فناوری و با قیمت مناسب صادر شود.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه استاندردسازی از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس است، خاطر نشان کرد: امیدواریم یک استاندارد بین المللی برای اسانس تعریف کنیم تا محصولات ما با استاندارد به جهان صادر شود.

رئیس دانشگاه کاشان تاکید کرد: این رویداد می تواند نقطه عطفی در ارتقای جایگاه گل محمدی ایران به عنوان یک سرمایه ملی و بومی، در کشور و دنیا باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کاشان، شهردار قمصر نیز از برگزارکنندگان این کنفرانس بین المللی قدردانی و اظهار امیدواری کرد: تا این کنفرانس بتواند شهر کاشان به عنوان خاستگاه گل محمدی به جهان معرفی کند.

نقدی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس تاثیر بسزایی در اقتصاد گلکاران و جلوگیری از خام فروشی خواهد گذاشت، اظهار امیدواری کرد: تا نتیجه این کنفرانس علمی بتواند زمینه ارزش افزوده این محصول و زمینه اشتغال هر چه بیشتر جوانان این منطقه را فراهم کند.

کاشان با دوهزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل و تولید سالیانه بیش از۸ هزار تن گل محمدی در گلستان های بخش های قمصر، برزک، نیاسر، جوشقان و کامو، بخش مرکزی و روستاهای شهرستان به عنوان مهمترین مرکز تولید گل محمدی و گلاب در کشور مطرح است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.