×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی الیگودرز

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، مرتضی سعیدی فر با اشاره به رویش گونه‌های دارویی بی‌نظیر در الیگودرز اظهار داشت: این شهرستان از شرایط توپوگرافی خاصی برخوردار است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب ‌و هوای مساعد و رویش گیاهان مختلف دارویی خودرو، ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: سال گذشته ۴۵۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان الیگودرز به کاشت گیاهان دارویی اختصاص یافت و گونه‌های مختلفی ازجمله کرفس کوهی، گل محمدی، بادام، موسیر، بیدمشک و سایر گونه‌های دیگر در این شهرستان کشت و تحویل بهره‌برداران شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز عنوان کرد: امسال در صورت مشارکت مردم ۵۰۰ تا ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد و در صورت استقبال، کاشت گیاهان دارویی را در سطح بیشتری از اراضی افزایش می‌دهیم.

وی بیان کرد: گیاهان دارویی به‌منظور جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب، کمک در جهت نفوذپذیری خاک و ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی و تقویت چشمه‌های پایین‌دست و همچنین اشتغال‌زایی کشت می‌شود و تاثیر اقتصادی مطلوبی در سبد خانوار بهره‌برداران و کشاورزان دارد.

سعیدی فر تصریح کرد: زمینه فعالیت برای افرادی که می‌توانند در راستای کاشت گیاهان دارویی کار کنند فراهم است و علاوه بر اینکه نقش بسیار خوبی در اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد از تخریب و فرسایش خاک جلوگیری و سبب افزایش پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

از مجموع یکهزار و ۸۵۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده در ایران ۳۰۰ گونه در لرستان وجود دارد که با توجه به اقلیم متفاوت و بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در استان، این گونه ها کم نظیر و با کیفیت عالی هستند.سالانه هشت هزار و ۷۲۱ تن از ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در یکهزار و ۶۸ هکتار از اراضی استان تولید می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.