×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث نخستین دهکده گیاهان دارویی در گرگان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گرگان، نخستین دهکده گیاهان دارویی شهرستان گرگان با مشارکت دهیاری، پیشنهاد بخشدار مرکزی و دستور فرماندار گرگان در روستای کفشگیری از روستاهای بخش مرکزی شهرستان گرگان احداث می شود.

ابوالقاسم صفوی، فرماندار گرگان طی بازدیدی از محوطه اطراف آب بندان این روستا اظهار کرد: با توجه به ظرفیت این روستا در تولید گیاهان دارویی، طرح ایجاد دهکده تولید و فروش این گیاهان سهم عمده ای دراشتغالزایی منطقه خواهد داشت و از دهیار و اعضای شورا خواست تا مراحل طراحی، ایجاد، گفتگو و آماده سازی جامعه محلی را برای جلب مشارکت در اسرع وقت انجام دهند.

وی همچنین با بیان این که کفشگیری سابقه درخشانی در جلب مشارکت روستاییان این منطقه را دارد، گفت: ظرفیت ها و همچنین توانمندی های روستاییان در این منطقه نشان می دهد این طرح می تواند موفق عمل کند و ما انشالله در فرآیند، کاشت، داشت، برداشت و فروش این محصول شاهد اشتغال زایی قابل توجهی در روستاهای اطراف هستیم.

صفوی ادامه داد: بی شک تحقق هر طرحی در گرو میزان مشارکت و همراهی عمومی و همچنین تسهیل گری و همکاری دستگاه های ذیربط است.در این بازدید آبشناس، معاون عمرانی فرمانداری گرگان، ترابی، بخشدار مرکزی گرگان، دهیار روستا، اعضای شورای شهرستان و اعضای شورای روستای کفشگیری و مدیران بنیاد مسکن هم، فرماندار را همراهی می کردند.

همچنین هفت هکتار از زمین جنب آب بندان کفشگیری برای احداث این طرح در نظر گرفته شد که با هماهنگی با اداره منابع طبیعی، یک هکتار آن به ساخت کلبه های چوبی، اقامتی و سایت پذیرایی، پارک کودکان، با رویکرد بوم گردی و ۶ هکتار دیگر به ۱۲ قطعه نیم هکتاری برای کشت گونه های گیاهان دارویی درنظر گرفته شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.