×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

چرا خرید گیاه کارلا؟

کارلا میوه ای از خانواده کدو و خیار است با ظاهری شبیه کدو خورشتی و رنگی سبز شبیه به خیار که روی آن خالهای بسیار درشت و زگیل مانند وجود دارد. طبق تحقیقات متعدد، اثر این گیاه در کاهش قند خون به اثبات رسیده و مصرف آن به صورت دمکرده برای افراد دیابتی می تواند منجر به کاهش قند خون شود. ما میوه کارلا را به صورت بهداشتی خشک کرده و در اختیار شما قرار می دهیم.

برای خرید اینترینی کارلا و دریافت درب منزل، اینجا کلیک کنید

کارلا

کارلا از گیاهان کهن است و منشأ آن به شرق هندوستان و جنوب چین بر می گردد . اعتقاد بر این است که به هنگام تجارت بردگان بذرکارلا از آفریقا به برزیل انتقال داده شده و با توجه به اهمیت دارویی آن به سایر نقاط دنیا منتشر شده است .ارقام وحشی و اهلی شده آن در مناطق گرمسیری پراکنده است.

کارلا

روش های مصرف کارلا برای بیماران دیابتی به منظور کاهش قند خون:

  • مصرف به صورت دمنوش و دمکرده

رایج ترین روش استفاده از کارلا، دم کردن و نوشیدن آن به عنوان یک دمنوش گیاهی است. برای این کار می بایست دو گرم کارلا خرد شده را در یک لیوان آب جوش ریخته و درب لیوان را با استفاده از نعلبکی یا چیزی شبیه آن ببندید. پس از پنج دقیقه دمنوش کارلا آماده نوشیدن است. از آنجا که کارلا یک گیاه تلخ است (تلخی آن تقریبا شبیه تلخی دم خیار است) ما پیشنهاد می کنیم برای شیرین کردن دمنوش خود، بجای قند و شکر که باعث بالا رفتن قند خون می شود، از گیاه استویا که ضمن دارا بودن شیرینی فوق العاده، قند خون بیماران مبتلا به دیابت را به هیچ عنوان بالا نمی برد استفاده کنید (برای مطالعه بیشتر درباره استویا و خرید اینترنتی استویا اینجا کلیک کنید)

  • مصرف مستقیم با ماست

برای استفاده از خواص درمانی کارلا می توانید آن را پودر کرده و به ماست اضافه نمود و همراه غذا مصرف کرد. مصرف کارلا با ماست یکی از راحت ترین روشهای مصرف است و می تواند به عنوان روشی بدون زحمت، برای کاهش قند خون بیماران دیابتی موثر باشد.

  • استفاده در غذا:

کارلا را به چند روش می توان مصرف کرد و انتخاب نوع مصرف آن بستگی به سلیقه و ذائقه مصرف کننده دارد. در هند کارلا را برای پخت سوپ استفاده می کنند. در این سوپ ها معمولا از نارگیل رنده شده هم برای گرفتن طعم تلخی که به دلیل استفاده از کارلا ایجاد می شود، استفاده می کنند.

برخی دیگر نیز کارلا را با روغن بادام زمینی سرخ کرده و به عنوان یک ماده طعم دهنده در غذاها استفاده می کنند.

  • استفاده به عنوان دسر

یکی از راههای دیگر استفاده از کارلا، استفاده آن به عنوان دسر در غذاهاست. برای این کار می توان کارلا را به صورت سالاد یا ترشی در آورده و به همراه غذا مصرف کرد. سالادها ترشی هایی که از کارلا تهیه می شوند به دلیل طعم خاص و همچنین خواص ضد دیابتی و ضد سرطانی خود، در هند طرفداران زیادی دارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.