×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سود آوری بالای کشت موسیر نسبت به زعفران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، حسین زینلی در اولین جشنواره گل و گیاهان زینتی که در روستای گایکان الیگودرز با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی قرار است یک میلیون نشا گل محمدی تولید شده در روستای گایکان در صورت گرفتن گواهی بهداشت توسط وزارت جهاد کشاورزی خریداری شود.

وی با بیان اینکه این نشاها در خود استان کشت خواهند شد، افزود: امروزه تکنولوژی بذر حرف اول را می‌زند و به صنعتی سودآور تبدیل شده است. زینلی با بیان اینکه به راحتی گواهی بهداشت بذر صادر می‌شود، گفت: هم‌اکنون فرصت خوبی برای این مهم وجود دارد و می‌توانید بذر تولیدی روستای گایکان را با برند خود روستا به فروش برسانید.

مجری طرح گیاهان دارویی با اشاره به اینکه روی چند گیاه دارویی مشخص در هر منطقه باید کار کرد تا به برند تبدیل شوند، اضافه کرد: در این استان موسیر و گل محمدی می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد و به برند تبدیل شوند. وی سودآوری موسیر را ۲.۵ برابر گل محمدی عنوان کرد و گفت: این گیاه در پنهان در حال رشد است. یک هکتار موسیر برابر چهار هکتار زعفران سودآوری دارد و بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ برابر برای کشاورز سود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.