×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف محموله قاچاق ریشه شیرین‌بیان در جیرفت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌خانباز امیرافضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: یک کامیون حامل ریشه شیرین‌بیان قاچاق به ارزش ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در حوزه استحفاظی بخش مرکزی شهرستان جیرفت کشف شده است.

وی بیان داشت: این محموله که در حال بارگیری بود، توسط مأموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت توقیف و سپس به این اداره کل منتقل شد.

امیرافضلی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و تحویل داده شد، تصریح کرد: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب  شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس جنحه‌ای محکوم می‌شود.

امیرافضلی عنوان کرد: مردم طبیعت‌دوست می‌توانند، اخبار مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب، زغال و … را با شماره تماس ۱۵۰۴ «کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت» اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.