×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عصاره: لرستان میتواند قطب کشت و صنعت گیاهان دارویی شود

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌دکتر محمد حسن عصاره در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: روند توسعه در حوزه گیاهان دارویی لرستان ملموس و مناسب است و با توجه به شرایط اکولوژیکی و رویشگاه‌های طبیعی و تلاش مردم و فرهیختگان و تلاشگران این حوزه، روند توسعه گیاهان دارویی در لرستان، مناسب است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی با بیان اینکه در حوزه گیاهان دارویی به طور مجرد و مطلق به کشت و صنعت اعتقاد نداریم، گفت : ما در این حوزه به ایجاد زنجیره گیاهان دارویی اعتقاد داریم.

عصاره افزود: توسعه کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده هم از دیگر اولویت‌ها و رویکردهای ما در زمینه گیاهان دارویی است.وی ادامه داد: ما معتقدیم در زمینه گیاهان دارویی باید همه فرآیندها از کشت، تولید، فرآوری اولیه و ثانویه و … به صورت متوازن و همه جانبه رشد کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی تصریح کرد: در این زمینه لازم است پالایشگاه گیاهان دارویی ایجاد شود تا مواد خام به مواد اولیه استاندارد تبدیل شوند.وی گفت: این مواد باید در فرمولاسیون‌های مختلف و صنایع مختلف به‌کارگیری شود.

عصاره عنوان کرد: احساس می‌شود که لرستان در این زمینه می‌تواند الگو و پایلوت اجرای این طرح باشد و خوشبختانه شرکت‌های پیشگام، نوآور و توانمندی در لرستان، فعالیت می‌کنند.دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی گفت: وجود شرکت‌های بزرگ و دانش‌بنیان متعدد می‌تواند فرصت مناسبی برای تحقق این طرح‌ها در لرستان باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.