×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

چند سال پیش بررسی ها و مطالعات نشان میداد مسئولین و دست اندرکاران حرفه کشت و کار گیاهان دارویی در صدد ایجاد شرایط مناسبی برای افزایش کشت و کار گیاهان دارویی هستند.

آنها با نشست ها و جلسات متعدد در این زمینه خواستار اهتمام جدی در این زمینه بودند و دوست داشتند به نحوی به افزایش تولید در این حرفه دست پیدا کنند اما آنچه که جای سوال برای بسیاری از تولید کنندگان بود این بود که آیا میشود با افزایش تعداد جلسات و میزگردها روند رشد صنعت گیاهان دارویی را تسهیل کرد؟

آیا می شود با اتخاذ تصمیماتی غیر منطقی و جوگیرانه رشد را در گیاهان دارویی ایجاد کرد؟ بالاخره بعد از گذشت چندین سال از این میزگردها که تا الان نیز ادامه دارد نمی شود برای افزایش رغبت کشاورزان جهت کشت و کار گیاهان دارویی نشانه هایی دید.

لذا در نظر متخصصین این امر که عمدتا در تولید و فرآوری مشغول به کار می باشند انچه که تعیین کننده چنین پیشرفتهایی می باشد ایجاد بستر مناسب برای راحتی امر تولید می باشد.

اجازه دهید مقداری به بررسی فاکتورهای موثر در تولید بپردازیم. از مهمترین مسائل پیش روی کشت و کار گیاهان دارویی وجود نهاده های اولیه می باشد. آیا متولیان به ظاهر مسئول جهت تامین این نهاده ها کار کرده اند؟

آیا من تولید کننده به راحتی می توانم دانش فنی کشت و کار گیاهان دارویی را در اختیار داشته باشم؟ آیا جهاد کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی اقدامات موثری انجام داده است؟ همه این سوالات پیش روی ماست و هیچ جوابی جز کلمه ” نه ” برای پاسخ گویی به آنها وجود ندارد. لذا این نشانه ها افت شدید کشت و کار گیاهان دارویی را در سالهای آینده نشان می دهد.

مهدی قنبری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.