×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش تولید گل گاوزبان را در رودسر نخواهیم داشت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی احسان‌الله‌ مشتاق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رودسر، قطب تولید گل‌گاو زبان در استان است و تاکنون ۸۰ درصد گل گاوزبان‌های این شهرستان برداشت شده است.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده تاکنون میزان گل گاوزبان برداشت شده ۱۸۰ تن است.مدیر جهاد کشاورزی رودسر تصریح‌کرد: پیش‌بینی می‌شود، امسال بالغ بر ۲۰۰ تن گل‌گاوزبان در رودسر برداشت شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته ۲۲۰ تن گل‌گاوزبان در رودسر تولید شده بود، خاطرنشان‌کرد: به‌علت سرمازدگی که امسال داشتیم، بعید به نظر می‌رسد نسبت به سال گذشته افزایش تولید این محصول را شاهد باشیم.مشتاق گفت: گل گاوزبان رودسر از بازار پسندی خوبی برخوردار است و هم‌اکنون این محصولات برداشت شده، مشتری‌های خوبی در بازار دارند.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته در ابتدا قیمت فروش این محصول خوب بود، اما به‌تدریج کاهش پیدا کرده بود، افزود: از ابتدای سالجاری، تاکنون شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار نبوده‌ایم.مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به این‌که گل گاوزبان از گیاهان دارویی آرام بخش محسوب می‌شود، یادآور شد: به‌علت خاصیت‌های فراوان این گیاه دارویی، گردشگران و مردم این شهرستان علاقه زیادی به مصرف گل‌گاو زبان دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.