×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برپایی نخستین جشنواره ملی گیاهان بومی گیلان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی دکتر «ابوعلی گلزاری»، عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و دبیر اولین جشنواره ملی گیاهان بومی استان گیلان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این جشنواره در دو قالب نمایشگاه و همایش با رویکرد تجاری‌سازی گیاهان دارویی شهرستان مرزی بندر آستارا در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این جشنواره در دهکده گردشگری تله‌کابین حیران آستارا برگزار خواهد شد، ادامه داد: در برگزاری آن فرمانداری این شهرستان و معاونت علمی ریاست جمهوری با هم همکاری دارند.

گلزاری، برگزاری پنل‌های تخصصی بحث و بررسی پتانسیل‌های گیاهان داروئی شهرستان آستارا را از ویژگی‌های آن برشمرد و افزود: در جشنواره مذکور متخصصین و سرمایه‌گذاران مطرح کشوری حضور می‌یابند.

وی افزود: از همه صاحب‌نظران و نخبگان عرصه علمی، اقتصادی و اجرائی کشور و استان و به‌خصوص شهرستان مرزی بندر آستارا دعوت می‌شود تا دیدگاه‌ها، ایده‌ها و پیشنهادات خود را تا تاریخ ۵ تیرماه به آدرس ایمیل abooaligolzary@ut.ac.ir (دبیر جشنواره)اعلام کنند.

دبیر جشنواره ملی گیاهان بومی گیلان در بخش پایانی سخنان خود به محورهای این جشنواره اشاره کرد و توضیح داد: کشاورزی و اصلاح گیاهان دارویی منطقه، فرآوری پس از برداشت، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی، تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات راهبردی و بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن‌ها از محورهای اصلی این جشنواره است.

پیش از این دو جشنواره محلی گیاهان دارویی با محوریت «گل گاوزبان» در روزهای یک خرداد ۱۳۹۳ و ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ در منطقه گردشگری حیران آستارا برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.