×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
متخلفان برداشت گیاهان دارویی در ایلام بازداشت شدند

۷۲ متخلف سودجو با پایان فصل رویش و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی، از عرصه های طبیعی استان ایلام بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ غلامرضا فتحی در گفت و گو با شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی اظهار کرد: این افراد که اکثر آنها متخلفان غیر بومی از استان های همجوار همچون هستند، با حضور در عرصه های طبیعی استان ایلام اقدام به برداشت انبوه و غیراصولی گیاهان بهاری دارویی و خوراکی می کنند.
وی افزود: این متخلفان با حضور در عرصه های طبیعی استان ایلام انواع گیاهان دارویی و خوراکی چون تره و پیچک را چیده و به صورت قاچاق از ایلام خارج و در استان های مقصد به فروش می رسانند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: از افراد متخلفی که اقدام به برداشت انبوه و بی رویه گیاهان دارویی و خوراکی کرده بودند ۳ تن و ۳۰۰ کیلو گرم انواع گیاهان و رستنی های فصل بهار کشف شد.
فتحی گفت: این گیاهان با حضور مراجع قضایی و دیگر مسئولان مرتبط از طریق مزایده به فروش می رسند و بهای حاصل از فروش آن به حساب خزانه دولت واریز می شود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار کرد: همچنین از متخلفان بیش از ۳۰ دستگاه انواع خودرو نیز شناسایی و با دستور مقامات قضایی توقیف شد.
وی با بیان اینکه این گیاهان در مزارع و گلخانه ها رشد نمی کنند، تاکید کرد: چیدن گیاهان وحشی خوراکی و دارویی از ریشه و پیاز موجب از بین رفتن تدریجی این گیاهان می شود.
فتحی از مردم و بهره برداران خواست برای حراست از گیاهان خودرو از برداشت بی رویه و غیراصولی این رستنی های طبیعی خودداری و اجتناب ورزند.
استان ایلام محل رویشگاه بسیاری از گیاهان داوریی و خوارکی چون تره کوهی، پیچک، پاغازه، پنیرک (تولیه)، تش نداری است که فصل رویش عمده آنها در اواخر اسفند ماه و بهار است.
بیش از یک هزار گونه گیاهی در استان شناسایی شده که ۳۰۰ گونه آنها خوراکی، صنعتی و ‏دارویی است.
یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار معادل ۸۷ درصد از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام را عرصه های طبیعی و ملی تشکیل داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.