×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گسترش کشت گل محمدی در اراضی شیب‌دار لرستان

 

گل محمدی فرخد

گل محمدی روستای فرخد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از مهر،‌ هادی سپهوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گل محمدی یکی از گونه های مهم گیاهان دارویی محسوب می شود که قابلیت کاشت در مناطق شمالی لرستان را دارد، اظهار داشت: طی چند سال گذشته تا کنون ۲۰۰ هکتار از باغات استان به کشت گل محمدی اختصاص پیدا کرده و یا کشت گل در آن ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از اسفند ماه سال ۹۶ تا به امروز حدود ۱۲۲ هزار نهال گلدانی گل محمدی تهیه و به مرور در اختیار بهره برداران قرار داده می شود، افزود: باغات گل محمدی برخلاف دیگر گیاهان باغی در سال اول کشت به در آمد زایی خواهند رسید.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: گل محمدی در سال اول کشت بالغ بر ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار گل تولید می کند که این میزان در سال های سوم و چهارم کشت می تواند به حدود ۳ تن و حتی بیش از این مقدار هم برسد؛ این میزان تولید در آمد بسیار خوبی را برای کشاورزان و روستائیان در پی داشته و باعث ایجاد اشتغال بیشتر در سطح روستاها می شود.

سپهوند با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های جهاد کشاورزی در راستای مواجهه با شرایط کم آبی در استان اصلاح الگوی کشت و بهره گیری از محصولات کم آب بر است، یادآور شد: گل محمدی یکی از محصولات کم آب بر به شمار می رود و از این جهت دارای اهمیت فوق العاده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط توپو گرافی استان،  ناهمواری های موجود و وجود اراضی شیب دار در سطح زیاد، علاوه بر توسعه کاشت گل محمدی در اراضی آبی و مسطح، کاشت گل محمدی در اراضی شیب دار به منظور اشتغال زایی و افزایش درآمد روستائیان، جلوگیری از فرسایش خاک، ایجاد مناطق تفرجگاهی و… در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از گل محمدی اسانس، عطر و گلاب تولید می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.