×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سیب میوه مناسب مبتلایان دیابت

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خواص بی نظیر سیب

سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در سراسر جهان و یکی از سین‌های سفره هفت سین ما ایرانیان است؛  خواص فوق العاده سیب به قدری است که  می‌توان روزها درباره آن مطلب نوشت.

سیب حاوی ویتامین‌های B2، C و سرشار از  ویتامین A است؛ همچنین در این میوه مواد معدنی و عناصر ضروری بدن مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم وجود دارد.

سیب به دلیل داشتن ویتامین‌ A فراوان در پاکسازی و سلامت ریه بسیار موثر است، توصیه می شود افراد مخصوصا کسانی که سیگار مصرف می‌کنند خوردن سیب را فراموش نکنند؛ از سوی دیگر جویدن سیب موجب از بین رفتنباکتری‌های دهان توسط اسید‌های موجود در این میوه می‌شود.

سیب را یک میوه مناسب برای افراد مبتلا به دیابت بدانید؛ این میوه با ارزش به دلیل داشتن مقدار بالای فیبر موجب ثابت ماندن قند خون می‌شود.

روش‌های موثر در عضله سازی

بسیاری از افراد در تلاشند تا به حجم عضلانی مناسبی دست یابند؛ تمرینات بدنسازی مخصوصی هم برای رشد عضلات بدن وجود دارد اما خوب است بدانید که در کنار تمرین‌های ورزشی عوامل دیگری نیز در رشد عضلات بدن موثر هستند.

یکی از عوامل رشد عضلات بدن رژیم غذایی مناسب است؛ نوشیدن شیر به میزان کافی در روز و مصرف ماهی سالمون اسفناج، موز،  آجیل و  گوشت گاو محلی از خوراکی‌های مفید برای عضله سازی هستند.

علاوه بر رژیم غذایی؛ خواب کافی و تنوع تمرین‌های ورزشی هم به عضله سازی کمک زیادی می‌کنند.

خواص گیاهی گل مخمل

یکی از گیاهان دارویی در طب سنتی که کمتر نامی از آن شنیده اید گل مخمل است؛ این گل دارای عناصر ضروری بدن مثل روی، کلسیم، گوگرد و  آهن است؛ علاوه بر این گل مخمل یک مولتی ویتامین طبیعی است که حاوی ویتامین‌های B،A  و C است.

دمنوش گل مخمل دارویی فوق العاده برای پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا ست؛ همچنین می‌تواند در درمان بیماری‌های تنفسی مانند آسم و سرفه‌های طولانی مدت استفاده شود.

جالب است بدانید که افرادی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند می‌توانند از دمنوش گل مخمل استفاده کنند؛ چرا که این گل مناسب‌ترین جایگزین گیاهی برای ماده نیکوتین است.

نکاتی ضروری برای مبتلایان به دیابت

یکی از مشکلاتی که بیماران مبتلا به دیابت با آن مواجه هستند، تغییرات ناگهانی میزان قند خون است؛ در حقیقت مهمترین نکته برای این بیماران ثابت نگه داشتن میزان قند خون است.

پزشکان معتقدند در صورتی که فرد مبتلا به بیماری دیابت مدت زمان بیشتری در طول روز را احساس سیری کند کمتر با افزایش ناگهانی قند خون مواجه می‌شود؛  به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که بیماران دیابتی مصرف  برخی مواد غذایی را که در این زمینه به آن‌ها کمک می‌کنند فراموش نکنند؛ غلات سبوس دار مانند نان سبوس دار، سیب، سیب زمینی، مغز‌ها و آجیل‌ها از خوراکی‌هایی هستند که فرد می‌توانند با آن‌ها بیشتر احساس سیری کند.

افراد مبتلا به دیابت نباید هیچ گاه مصرف صبحانه را از دست بدهند؛  تحقیقات بسیاری نشان داده است که افرادی که در ابتدای روز صبحانه  خورده‌اند در مقایسه با دیگران کمتر با بالا رفتن میزان قند خون مواجه بوده اند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.