×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محمدعلی طهماسبی بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین جشن پایان آبیاری تحت‌فشار در دشت پلنگ شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی اظهار داشت: با توجه به اقلیم ایران و داشتن ظرفیت‌های مناسب برای کشت گیاهان دارویی، دولت جهت توسعه داروهای گیاهی برنامه‌‌های خوبی تدارک دیده که به زودی اجرایی می‌شود.

وی افزود: گیاهان دارویی یکی از پرمخاطب‌ترین محصولات کشاورزی در جهان هستند که موجب ارزآوری در کشور نیز می‌شود که کاربرد آن در بخش‌های بهداشتی، غذایی و دارویی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ایران با توجه به تنوع اقلیمی و ناهمواری‌ها از نظر آب، خاک و هوا، یکی از کانون‌های تولید گیاهان دارویی است که پیشتر نیز در طب سنتی و اسلامی ما استفاده شده است.

طهماسبی اضافه کرد: کتاب قانون یکی از معروف‌ترین آثار پزشکی دنیا و از ارزشمندترین منابع قدیمی طب سنتی است که ابوعلی سینا پزشک و فیلسوف ایرانی آن را به رشته تحریر درآورد و در حال حاضر اثر این دانشمند بزرگ ایران‌زمین به‌عنوان یکی از منابع مهم در دانشگاه‌های پزشکی سراسر دنیا، مورد تدریس و مطالعه قرار می‌گیرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که بشر فهمید که داروهای شیمیایی مشکلاتی برای انسان‌ها به وجود می‌آورد و مجدداً به طبیعت روی آورده است گفت: گیاهان دارویی چون مصرف مستقیم انسانی، غذایی، دارویی و بهداشتی دارند بنابراین ارگانیک هستند.

طهماسبی تأکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی سرمایه‌گذاری بر روی فناوری گیاهان دارویی انجام داده و بخش عظیمی از داروها در داروخانه‌های ایران منشأ گیاهی و طبیعی دارند.

وی عنوان کرد: ایران  دارای بیشترین گیاهان دارویی در منطقه و جهان است و در سه دهه گذشته شاهد روند رو به رشد علاقمندی مردم در زمینهٔ استفاده از این داروهای گیاهی و احیای طب سنتی هستیم.

وی افزود: امسال طرح توسعه باغات و اراضی با استفاده از گیاهان دارویی در زمینهٔ آبی و دیم به  مجموعه کلان جهاد کشاورزی پیشنهاد کرده‌ایم تا در ردیف بودجه قرار گیرد که مورد توجه است.

طهماسبی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی طرح توسعه باغات و اراضی با استفاده از گیاهان دارویی را پذیرفت که برای شروع کار باید ۱۰۵ هزار هکتار از این اراضی، در طول برنامه ششم توسعه کشور به گیاهان دارویی اختصاص دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.