×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از دمنوش گل گاو زبان غافل نشوید

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، در ایران ۸۰۰۰ گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی گیاهی وجود دارد که ۲۳۰۰ نوع آن جز گیاهان دارویی هستند و در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد این تنوع گیاهان دارویی وجود دارد.

گیاهان دارویی نقش مهمی در درمان بیماری‌ها دارند و اکثر این گیاهان در یکی از اندام‌های خود ماده‌‌ای دارند که به بهبود و تسکین دردهای ما کمک می‌کنند.

گیاه گل گاو زبان نام محلی: گل گاوزون دارای ویژگی‌های ظاهری: گاو زبان گیاهی است علفی که ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتیمتر می‌رسد و ساقه‌ی آن خاردار و برگ‌های  این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن است  گل‌های آن آبی، سفید و بنفش  هستند.

این گیاه دارای نیترات پتاسیم ، مالات کلسیم ، منگنز ، منیزیوم ، اسید فسفریک و آلانتویین است و جوشانده و دمنوش این گیاه حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط‌آور، بازکننده رنگ رخسار، کاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد و برگ‌های  تازه گل گاو زبان دارای مقدار زیادی ویتامین C می‌باشد و می‌توان برای انواع سالاد از آن استفاده نمود.

توصیه می‌شود افرادی که یبوست دارند به همراه داشتن این گیاه مسهل را در مسافرت‌ها فراموش نکنند.

هشدار: ممنوعیت مصرف در دوران بارداری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.