×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سودآوری کشت “به لیمو ” برای عشایران بیله سوار

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس ، ساسان محمودیز در بازدید از مزارع به لیمو در مناطق عشایری گلمالی  شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: برای اولین بار در شهرستان بیله‌سوار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گیاه دارویی به‌لیمو به  زیر‌کشت و سودآوری رسید.

گیاه دارویی به لیمو

وی افزود برای اولین بار در این منطقه در سطح یک و نیم هکتار گیاه دارویی به‌لیمو کشت شده است که به لحاظ عملکرد خوب و به دلیل مقاومت به کم آبی و ارزش افزوده بالای این محصول انتظار می‌رود در آینده استقبال خوبی از کشت این محصول در شهرستان صورت گیرد.

رئیس امور عشایری بیله‌سوار عنوان کرد: از بوته گیاه به‌لیمو در هر سال سه مرحله فصول بهار و تابستان و در هر هکتار یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود و این گیاه دارویی به‌لیمو در کاهش استرس، رفع سوء هاضمه، کاهش فشار خون و همچنین در صنایع عطرسازی و مواد غذایی کاربرد فراوان دارد.

محمودی با اشاره به اینکه مناطق عشایری شهرستان بیله‌سوار گنجینه گیاهان دارویی است افزود: اقبال عمومی به سمت استفاده از گیاهان دارویی در جهان روز به روز در حال افزایش است و با آشکار شدن عوارض فراوان داروهای صنعتی و شیمیایی مردم توجه بیشتری به استفاده از گیاهان دارویی نشان می‌دهند و به همین دلیل، بحث کشت و توسعه این‌گونه گیاهان به یکی از بحث‌های روز تبدیل شده است.

وی گفت: مناطق بخش جعفرآباد با توجه به وسعت و پوشش گیاهی مناسب از جمله مستعدترین مناطق برای پرورش گیاهان دارویی است و بیش از ۸۰نوع انواع گیاهان دارویی در این مناطق رشد می‌کند و حفظ مراتع عشایری با توسعه کشت گیاهان دارویی میسر می‌شود.

رئیس امور عشایری بیله‌سوار افزود: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جمعیت عشایری شهرستان بیله‌سوار که به کشت گیاهان دارویی اقدام خواهند کرد حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت تا ظرفیت‌های کشت این گونه محصولات در شهرستان توسعه یافته و با برند داخلی به بازارهای هدف توزیع شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.