×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت جهاد کشاورزی برای معرفی‌ گیاهان دارویی‌ سالم‌

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌پیمان یوسفی آذر مدیر دفتر طرح ملی گیاهان دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار کرد: ۳ بسته پیشنهادی‌ بوسیله جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکننده‌ غذای سالم و ارگانیک‌ ارائه شده که اولین‌ حوزه آن بسته اجرایی‌ در حوزه گیاهان دارویی کشور تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه انجمن گیاهان دارویی‌ سعی در معرفی‌ گیاهان دارویی‌ سالم‌ دارد، افزود: متأسفانه یک آشفتگی‌ در بازار تأمین گیاهان دارویی سالم وجود دارد‌ و در حال حاضر ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی‌ ایران به گیاهان دارویی اختصاص پیدا کرده است که در پایان برنامه ششم این میزان باید به ۲۸۳ هزار هکتار در پایان برنامه ششم توسعه برسد‌ و یکی از اهداف بلند مدت‌ ما توسعه ۲۴ گونه گیاهی در کشورمان است.

یوسفی آذر با بیان اینکه متأسفانه باید بگویم که در ایران هیچ استانداردی‌ در زمینه تولید این نوع مواد ندارد و در عطاری‌ها مردم گیاهان‌ دارویی غیراستاندارد‌ می‌خرند‌ ، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۷ هزار هکتار زعفران‌ در کشور کشت می‌شود و ۲۵ هزار هکتار نیز سایر گیاهان‌ دارویی‌ و همچنین ۱۷ هزار هکتار گل محمدی‌ در سراسر کشور کشت می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه تغذیه سالم‌ ما باید در ابتدا تولیدمان‌ را بر اساس اصول و قواعد منظم‌ انجام دهیم‌ و بر روی محصولات ارگانیک‌ و سالم‌ باید سرمایه‌گذاری بیشتری‌ صورت بگیرد.

وی یاد آور شد: روش‌های فرآوری گیاهان دارویی در کشور باید استاندارد شود و ما این کار را در بسته اجرایی در راه‌های حمایت از بخش خصوصی‌ انجام داده‌ایم.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.