×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹۵ درصد زعفران جهان را ایران تولید می کند

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، پیمان یوسفی آذر مدیر دفتر طرح ملی گیاهان دارویی در نشست خبری دومین همایش و جشنواره غذا درمانی، اظهار داشت: سند چشم‌انداز توسعه استفاده از گیاهان دارویی و درمان‌های گیاهی توسط وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده است و به صورت یک نقشه راه را برای ما مشخص کرده است اما آنچه مدنظر بوده نقش گیاهان دارویی در سبک زندگی افراد جامعه است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در خصوص تولید داروهای گیاهی در کشور از استانداردهای کافی برخوردار نیستیم و عطاری‌ها معمولاً داروهای گیاهی غیراستاندارد را به مردم عرضه می‌کنند به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی با تدوین این چشم‌انداز سعی کرد در زمینه تولید و بازاریابی برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دهد.

یوسفی آذر گفت: حدود ۱۶۰ هزار گیاهان دارویی در کشور تولید می‌شود که ابتدا باید به بحث تولید این نوع گیاهان توجه ویژه داشته باشیم.

مدیر دفتر طرح ملی گیاهان دارویی، گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۱۰۷ هزار هکتار زمین کاشت زعفران وجود دارد و همچنین ۱۷ هزار زمین کشاورزی، گل محمدی کاشته می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در خصوص تولید زعفران بیشترین میزان به کشور ایران تخصیص یافته است و ما ۹۵ درصد تولید جهانی را دارا هستیم و همچنین در زمینه تولید و کاشت گل محمدی نیز ایران از جمله کشورهای پیشتاز محسوب می‌شود.

یوسفی آذر تصریح کرد: اما متأسفانه در خصوص بازاریابی جهانی مشکلات زیادی بر سر راه ما قرار دارد و اگر بخواهیم به عرصه رقابت ورود پیدا کنیم باید ابتدا تولید و سرمایه‌گذاری بر روی محصولات سالم را مدنظر خود قرار دهیم.

مدیر دفتر طرح ملی گیاهان دارویی با اشاره به موضوع تولید ارگانیک محصولات، گفت: خیلی  نمی‌توانیم بر روی این موضوع حساب باز کنیم به دلیل اینکه منابع آب و خاک کشور آلوده شده‌اند و با استانداردهای جهانی فاصله عمیقی داریم.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند دروازه‌ای برای ورود تولیدکنندگان به عرصه‌های رقابت باشد لذا بهتر است این گونه همایش‌ها و جشنواره‌ها را به صورت سالانه تقویت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.