×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری

علی محمدی مقدم  در گفت و گو با شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی افزود: این استان به سبب ظرفیت های بسیاری که در حوزه گیاهان دارویی دارد از سال ۹۴ به عنوان استان پایلوت کشت گیاهان دارویی در کشور معرفی شد.
وی ادامه داد: در همین راستا با بهره گیری از تحقیقات کاربردی محققان استان و تولید بذر و نهال توانستیم این مقدار از عرصه های طبیعی استان را زیر کشت گیاهان دارویی ببریم که این اقدام با مشارکت و استقبال جوامع محلی روبرو شد.
محمدی مقدم با اشاره به شناسایی مناطق مستعد رشد گیاهان دارویی در استان تصریح کرد: منطقه سبزکوه رویشگاه موسیر و منطقه سرآقاسید رویشگاه کشت کلوس است، این مناطق از ظرفیت بالایی برای توسعه کشت گیاهان دارویی برخوردار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: در تلاش هستیم تا به جای دامداری، مرتع داری را تقویت کنیم، زیرا تولید گیاهان دارویی توجیه و صرفه اقتصادی بیشتری دارد و می تواند در بهبود معیشت جوامع محلی نقش بسزایی داشته باشد.
محمدی مقدم، کشت سالانه ۲ هزار هکتار گیاهان دارویی در استان را از برنامه های این اداره کل اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی استان زیر کشت گل محمدی قرار گرفته است.
وی تولید نهال بومی را از دیگر اقدامات این نهاد به منظور حفاظت از منابع آب و خاک استان برشمرد و گفت: در همین راستا سه نهالستان بزرگ لردگان، چهار تخته شهرکرد و ارجنای سامان در استان ایجاد شده است.
تاکنون یک هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد ۳۵۰ گونه جنبه دارویی، صنعتی و خوراکی و ۳۵ گونه نیز به این استان اختصاص دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.