×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرهیز از خام فروشی گیاهان دارویی = تقویت اقتصاد کشاورزی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایرنا یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی ارتقای کیفیت تولیدات داخلی در بخش کشاورزی است که این مهم با توجه به دانش روز و استفاده از نتایج تحقیقات علمی محقق می شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در حاشیه همایش روز مزرعه و کشت و توسعه استاندارد گیاهان دارویی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی تیکمه داش در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه استاندارسازی تولید گیاهان دارویی می تواند زمینه ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و توسعه اقتصادی برای منطقه را فراهم کند، افزود: فرآوری گیاهان دارویی و پرهیز از خام فروشی از اهداف اصلی جهاد کشاورزی است.

حسن منیری فر با اشاره به اینکه از هشت هزار گونه گیاهی شناخته شده در ایران ۲ هزار و ۲۰۰ گونه آن در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، از آمادگی برای حمایت از سرمایه گذاران و دانشگاهیان و مراکز علمی در راستای توسعه پژوهش در حوزه گیاهان دارویی در استان خبر داد.

وی با اشاره به سازگاری گیاهان دارویی با شرایط اقلیمی و کمبود آب، خاطرنشان کرد: آموزش و پژوهش و انتقال تجربیات علمی به کشاورزان با توجه به نیازهای دارویی از برنامه های مرکز تحقیقات کشاورزی استان است.

فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه بخش کشاورزی است، گفت: کشت محصولات باتوجه به ظرفیت و اقلیم هرمنطقه می تواند به توانمندسازی کشاورزان کمک کند.

علی بدرشکوهی به اهداف بلندی که مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دنبال می کند اشاره و بر عملیاتی کردن نتایج تحقیقات در مزارع تاکید کرد.

وی به ظرفیت های موجود منطقه در بخش کشاورزی نیز اشاره ای کرد و افزود: متاسفانه به نظر می رسد در حوزه تحقیقات و پژوهش دچار کم کاری شده ایم.

بدرشکوهی رفع موانع موجود در این مسیر را گامی در جهت توسعه راهبردی در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: در مقابله با تنش های زیست محیطی و شرایط اقلیمی جدید و خشکسالی توجه به تحقیقات بیشتر احساس می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بستان آباد نیز با بیان اینکه در این شهرستان ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی رفته است، افزود: در هر هکتار می توان به صورت مستقیم برای سه نفر اشتغال ایجاد کرد.

علی صیادی گفت: در این شهرستان ۲ واحد فرآوری گیاهان دارویی وجود دارد و امیدواریم با توسعه سطح زیر کشت و کیفی بخشی به تولیدات خود زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی را برای کشاورزان فراهم کنیم.

وی گفت: یافته های علمی و ارقام تولیدی در استان نسبت به سال های قبل افزایش داشته و آمادگی داریم این یافته ها را به کشاورزان ارائه دهیم.

حبیب دشمن فکن یکی از تولید کننده های نمونه گیاهان دارویی در منطقه سعید آباد بستان آباد هم با بیان اینکه بیش از ۲۲ سال است در این زمینه فعالیت می کند و برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است، گفت: در صورت حمایت از توسعه این واحد تولیدی امکان افزایش تولید و اشغال زایی وجود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.