×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح واحد تولید انواع اسانس و عرقیات در آذربایجان غربی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، قربانعلی سعادت بعد از ظهر شنبه در مراسم افتتاح واحد تولید انواع اسانس داروهای گیاهی و عرقیات ارگانیک با بیان اینکه آذربایجان غربی استعداد خوبی در زمینه گیاهان دارویی دارد، افزود: استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در ایران سابقه دیرینه دارد و نتایج تلاش های دانشمندان کشور در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آماده پذیرش سرمایه گذار در استان و به ویژه منطقه آزاد ماکو در زمینه گیاهان دارویی هستیم، گفت: برای قرار دادن فضا در اختیار سرمایه گذاران، جوانان تحصیل کرده در رشته های باغبانی و زراعت در اولویت هستند.

سعادت با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، از عزم جدی دولت برای ساماندهی فضای تولید و اشتغال سخن گفت و اظهار کرد: دولت به طور جدی به دنبال تولید و ایجاد اشتغال است و بخش کشاورزی برای تحقق این هدف زمینه های خوبی دارد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه راه اندازی چنین واحدهایی برای تأمین مصرف داخل کشور پتانسیل خوبی به شمار می رود، اضافه کرد: این حجم از تولید به طور یقین قابلیت صادراتی بالایی نیز دارد و می تواند نیازهای مصرفی کشورهای منطقه را نیز تأمین کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی منبع غنی و معدن زرین منابع طبیعی و خدادادی است، اظهار کرد: گردش مالی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در جهان ارقام قابل توجهی است و ما نیز با توجه به اقلیم مساعد استان می توانیم با مدد گرفتن از فناوری و نیروهای خلاق، در این زمینه پیشگام باشیم.

در هفته جهاد کشاورزی ۱۱۶ پروژه با ۲۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۲ هزار و ۵۲۱ فرصت شغلی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.