×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز طرح شناسایی گیاهان دارویی در استان زنجان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، خلیل آقاجانلو ظهر امروز در جلسه مجمع سالیانه سازمان بسیح مهندسین کشاورزی استان زنجان، با اشاره به لزوم کشت و تولید انواع گیاهان دارویی در استان زنجان، اظهار کرد: از برنامه‌های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان توسعه کشت گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به اینکه حجم معادلات تجاری گیاهان دارویی در جهان در حال حاضر رقمی معادل ۴۳ میلیارد دلار است، عنوان کرد: پیش‌بینی شده تا حجم معادلات حاصل از گیاهان دارویی در سال ۲۰۵۰ به ۵ تریلیارد دلار برسد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در کشورهای خارجی از گیاهان دارویی استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود، افزود: در کشوری چون آلمان ۷۰ درصد داروها منشا گیاهی دارد.

آقاجانلو با اشاره به پایین بودن میزان استفاده از داروهای گیاهی در ایران، عنوان کرد:‌ در کشور ما تنها ۴ درصد داروها منشاء گیاهی داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۸ هزار گونه گیاهان در ایران وجود دارد، تصریح کرد: در استان زنجان نیز ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کشت و تولید داروهای گیاهی وجود دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به متغیر بوده اختلاف ارتفاع سطح در استان زنجان، افزود: این اختلاف سطح می‌تواند زمینه وجود گونه‌های مختلف داروهای گیاهی را فراهم کند.

آقاجانلو تاکید کرد: در حال حاضر طرح شناسایی داروهای گیاهی در استان زنجان با مشارکت بخش‌های مختلف آغاز شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.