×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری کارگاه شناسایی گیاهان دارویی در خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی مسئول پیگیری پروژه منارید در خراسان شمالی در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: باید از ظرفیت های این استان برای کشت گیاهان دارویی استفاده کرد.


دکتر محمد فرامرز گفت:توسعه کشت گیاهان دارویی می تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کند.
وی گفت: این استان ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری برای توسعه کشت گیاهان دارویی دارد که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد که هم اکنون زمینه برای توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان فراهم شده است.
فرامرز با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بخش کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم افزود: توسعه بخش کشاورزی در گرو توجه به ظرفیت های و پتاسیل های هر منطقه است.
مسئول پیگیری پروژه منارید در خراسان شمالی گفت: از باب مشارکت‌های اجتماعی، شرط موفقیت در عرصه گیاهان دارویی و سلامت جامعه، این است که از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کنیم چرا که تحقق این امر می‌تواند برخی از کمبودهایی که به شدت احساس می‌شود را برطرف نماید.
پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی از سال ۹۳ در مساحت ۱۲۶ هزار هکتار با ۶ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و ۲۸ نقطه روستایی و سکونتگاهی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به نمایندگی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری و دفتر عمران سازمان ملل(UNDP) در منطقه گورپان شهرستان اسفراین در حال اجرا است.
هم اکنون گستره پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی به ۱۸۶ هزار هکتار و تعداد روستاهای طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی از۲۸نقطه روستایی و سکونتگاهی به بیش از۴۰روستا و جمعیت آن از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر به ۱۲هزار نفرافزایش یافته است.
خراسان شمالی افزون بر ۲ میلیون و ۳۳هزار هکتار عرصه طبیعی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.