×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمد خالدی روز یکشنبه در جریان بازدید از پژوهشکده گیاهان دارویی در پارک علم و فناوری استان البرز، افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار ۱۰ محور در اولویت‌ها مشخص شده که یکی از آنها توسعه گیاهان دارویی است.

وی به ظرفیت بالای کشور در زمینه گیاهان دارویی اشاره و اظهار کرد:‌ توسعه کشت گیاهان دارویی هم در ایجاد شغل و هم در افزایش درآمد موثر خواهد بود.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: البته فعالیت در زمینه این اولویت زمانی موثر خواهد بود که فضا برای سرمایه‌گذاری، تولید، فرآوری و صادرات مهیا باشد.

خالدی ضمن تمجید از فعالیت‌های پژوهشکده گیاهان دارویی پارک علم و فناوری البرز، خاطرنشان کرد: این مجموعه می‌تواند در زمینه ارتباط با صنعت و تجاری سازی موثر عمل کند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی برای توسعه گیاهان دارویی چه در زمینه پرداخت تسهیلات و چه در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هر کمکی لازم باشد ارائه خواهد کرد، گفت: به مزیت کشور در گیاهان دارویی به تازگی جدی‌تر پرداخته شده و امیدواریم با ارتباط بیشتر شاهد توسعه روزافزون این بخش باشیم.

سالانه ۵۹۹ تن گیاه دارویی شامل ۳۸ گونه مختلف در سطح استان البرز کشت می شود.

عمده گیاهان دارویی در استان البرز ۳۸ گونه است که گونه های مهم آن شامل آلوئه ورا، آویشن، اسطو خودوس، بادرنجبویه، به لیمو، رازیانه، رزماری، سنبل الطیب، کاسنی، کدو تخمه کاغذی، گشنیز، گل گاوزبان، مرزه، مریم گلی، نعناع فلفلی، استویا و ترخون است.

کل سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان ۱۵۷ هکتار است که از این مقدار ۲۴٫۷ در کرج – ۸۱٫۱ در ساوجبلاغ، ۲۵٫۹ در نظر آباد و ۲۵٫۱ از اراضی شهرستان طالقان را شامل می شود.

باتوجه به تنوع گیاهان دارویی در استان و وجود گونه های مختلف، ایجاد کارخانه های فرآوری این محصول می تواند در اقتصاد استان نقش مهم و بسزایی داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.