×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۱۱ تن گیاه دارویی در هرمزگان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، سید حسن حسینی درمصاحبه با خبرنگار ایرنا وسعت مزارع زیر کشت گیاهان داریی این استان را ۱۱هکتار شامل آویشن ، مرزنجوش ، به لیمو و چند گیاه دیگر عنوان کرد.

وی ، از مهم ترین مزایای کشت گیاهان دارویی درهرمزگان به سود دهی بیشتر و حفظ محیط زیست(عدم استفاده از سموم نباتی) نسبت به سبزی وصیفی، قابلیت انبارداری با رویکرد فروش در زمان مناسب ، خرید تضمینی ، صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از آنها در تولید صنایع غذایی ومحصولات آرایشی بهداشتی اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یاد آورشد: کشت این گیاهان با هدف افزایش سطح زیرکشت، اشتغال خانوارها و عشایر، استفاده بهینه از منابع آب وخاک و اقتصادی کردن بخش کشاورزی اجرا شده است.

وی ، با بیان اینکه در اجرای این طرح بیش از ۳۵۰هزار نشاء و قلمه گیاهان دارویی در بین بهره برداران توزیع وکشت شده ابراز داشت: برخی از گیاهان دارویی از جمله آویشن به مدت چهار سال قابلیت برداشت دارد.

درحالی شاهد توسعه کشت گیاهان دارویی در هرمزگان هستیم که سالانه دهها تن از این گونه محصولات نیز از مراتع و مناطق کوهستانی این استان نیز برداشت و به بازار عرضه می شود که سودآوری خوبی نیز برای بهره برداران آنها دارد.

زمان کشت گیاهان دارویی درهرمزگان نیمه دوم آبان ماه و برداشت آن نیز اواخر فروردین تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.