×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشکیل ۲۵ هزار و ۵۹۹ فقره پرونده برداشت غیرمجاز سبزی های کوهی!

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،قاسم حقانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برداشت محصولات گیاهی و سبزی های کوهی معمولا تحت طرح بهره برداری خاص انجام که گاهی این بهره برداری بصورت قرارداد اجرا می شود.

وی ادامه داد: اما متاسفانه عده ای سودجو بدون طرح و قرارداد وارد عرصه های منابع طبیعی می شوند و شروع به برداشت می کنند که در همین خصوص سه راهکار توسط سازمان جنگل ها و منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان تهران گفت: یکی از آن موارد راه اندازی یگان حفاظت و پایش و نظارت بر عرصه های طبیعی است که از سال ۸۴ یگان تشکیل شده و تاکنون ۲۵ هزار و ۵۹۹ فقره پرونده متخلفین برداشت غیرمجاز سبزی های کوهی و گیاهان دارویی تشکیل شده و با متخلفین آن برخورد قضایی و محصولات برداشت شده کشف و ضبط شده است.

حقانی افزود: کار پایش و نظارت یگان های حفاظت همیشه در دستورکار قرار دارد اما برخی موارد کوه ها و ارتفاعات باعث راه گریز سودجویان می شود و آنان با تغییر مسیر در چنگال قانون قرار نمی گیرند.

وی ادامه داد: کار دیگری که باید در این خصوص صورت بپذیرد این است که جا دارد از مردم تشکر کنم و هرجا متوجه شدند افراد سودجویی به دنبال تخریب محیط زیست و برداشت بی رویه سبزی کوهی و گیاهان دارویی هستند به سامانه ۱۵۰۴ در سراسرکشور تماس حاصل کنند و ماموران یگان حفاظت پاسخگو خواهند بود و بلافاصله مسئله پیگیری خواهد شد.

حقانی گفت: راهکارهای دیگری برای جلوگیری از تخلفات افراد سودجو در نظر گرفته شده که می توان به هماهنگی صورت گرفته بین گمرک زمینی و هوایی با سازمان جنگل ها و منابع طبیعی اشاره کرد  که هر محصولی که قصد خروج از مرز را دارد باید مجوز داشته باشد و بدین صورت بار غیر مجاز توقیف می شود.

  1. 456

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    عجب

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.