×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

راه اندازی باغ گیاهان دارویی در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی

گیاهان دارویی دکتر محمدصادق رضایی در تشریح برنامه ها و فعالیت های کلان منطقه آمایشی ۱ در اجلاس معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، گفت: مسئولیت اجرای هریک از بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به یکی از دانشگاههای علوم پزشکی منطقه سپرده شد و سه ماموریت ویژه توسعه دانش سرطان، توسعه دانش داروهای گیاهی و توسعه برنامه پزشک خانواده به طور ویژه پیگیری شد.

وی از راه اندازی باغ گیاهان داروئی،‌ راه اندازی آزمایشگاه گیاهان داروئی، طراحی نقشه باغ گیاهان دارویی و اختصاص زمین به آن خبر داد و گفت: برای این کار پیش‎نویس اولیه بازنگری برنامه درسی (کوریکولوم‎های) دوره تخصصی طب سنتی، دوره پزشکی عمومی و دکتری عمومی داروسازی با رویکرد توسعه دانش گیاهان دارویی تدوین شد.

رضایی اظهار داشت: راه‎اندازی وب سایت گیاهان دارویی و جمع‎آوری اطلاعات اکولوژیکی، شرایط آب و هوا و خاک مناسب جهت پوشش گیاهی، درختان و درخچه‎های دارویی موجود در سطح کلان منطقه یک از دیگر دستاوردهای منطقه در اجرای ماموریت توسعه دانش گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به ماموریت توسعه دانش پزشکی خانواده در این کلان منطقه گفت: زمینه های پذیرش دستیار پزشکی خانواده و پذیرش دانشجو MPH،‌تهیه پیش‎نویس اولیه بازنگری برنامه درسی (کوریکولوم‎های) دوره دستیاری پزشکی خانواده، دکتری عمومی داروسازی و پزشکی عمومی، دوره‎های کارشناسی پرستاری، مامایی و بهداشت عمومی با رویکرد توسعه دانش پزشکی خانواده و اخذ مجوز راه‎اندازی رشته Master of family Medicine و  پذیرش و جذب دانشجو به صورت روزانه و مجازی فراهم شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره توسعه دانش سرطان یادآور شد: برای این کار برنامه درسی (کوریکولوم‎های) فوق تخصصی خون و آنکولوژی بازنگری شد. بازنگری برنامه درسی (کوریکولوم‎های) تحصیلات تکمیلی و دوره های عمومی و ارشد با رویکرد توسعه دانش سرطان در این منطقه در حال انجام است.

وی افزود: اخذ اطلاعات مربوط به تدوین سند توسعه دانش سرطان کشور از کلان منطقه ۱۰‎گانه، راه‎اندازی برنامه ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت، طراحی مطالعات غربالگری سرطان‎های مری، روده و پستان و تهیه نقشه راه مرجعیت دانش سرطان از عمده نتایج پیاده سازی ماموریت توسعه دانش مطالعات سرطان در منطقه است.

رضایی به راه اندازی مرکز جامع سرطان اشاره کرد و گفت:‌در کنار اجرای ماموریت های ویژه و مشترک، بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیز در منطقه پیگیری شده و در این راستا رشته مقاطع مورد نیاز منطقه احصاء شده و شاخص های حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم نیز تدوین شده است.

وی اضافه کرد: سمینارهایی برای اعتباربخشی بین المللی در سطح منطقه برگزار و زیرساخت های لازم برای توسعه آموزش مجازی در منطقه آماده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: واحد آموزش مجازی در تمامی دانشگاه‎های کلان منطقه یک راه اندازی شده و مرکز سنجش آزمون و مرکز صلاحیت‎های بالینی منطقه نیز ساخته شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.