×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۰ قلم داروی گیاهی در نسخه‌های پزشکی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی خدادوست مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برای تولید داروهای گیاهی و فرآورده‌های سنتی یک هزار و ۷۰۰ مجوز صادر کرده است، گفت: این دارو‌ها وارد بازار دارویی کشور شده، اما از آنجایی که در برنامه آموزشی پزشکان این دارو‌ها معرفی نشده و آموزش‌های لازم در این زمینه صورت نگرفته است، اغلب از این دارو‌ها برای تجویز بیماران استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل عدم آشنایی پزشکان با داروهای گیاهی و فرآورده‌های طب سنتی در وزارت بهداشت و دفتر طب سنتی برنامه هایی را در این خصوص تدارک دیدیم.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به کتابی برای معرفی داروهای طب سنتی به پزشکان عنوان کرد: برای دسته‌ای از بیماری‌های شایع برخی از داروهای گیاهی و طب سنتی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو را در یک کتاب تدوین و آن را به چاپ رساندیم.

 

خدادوست اظهار داشت: برای آموزش این کتاب برنامه بازآموزی برای برخی پزشکان و فارغ التحصیلان پزشکی عمومی در نظر گرفته‌ایم تا جهت درمان بیماری‌های شایع، داروهای گیاهی داخلی را تجویز کنند.

وی یادآور شد: در برنامه اول تصمیم داریم ۵۰ تا ۶۰ قلم دارو گیاهی دارای مجوز برای بیماری‌های شایع مثل عفونت‌های دستگاه تنفسی، دردهای اسکلتی و عضلانی و بسیاری موارد دیگر را به پزشکان معرفی کنیم و از این پس آن‌ها می‌توانند با اطلاع از میزان تاثیر این دارو‌ها و عوارض کمتر آنها در مقایسه با داروهای شیمیایی، داروی مناسب را برای بیمار خود تجویز کنند و به زودی شاهد استفاده بیشتر پزشکان و نهادینه شدن طب سنتی در جامعه خواهیم بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.