×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
متخلفان بهره برداری بی رویه از گیاهان خوراکی و دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد دستگیر و روانه زندان شدند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری برنا از یاسوج؛ بوته کنی گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان تهدیدی برای حفظ گونه های خوراکی و گیاهی این استان محسوب می شود.

مراتع حاشیه کوههای زاگرس در کهگیلویه وبویراحمد رویشگاه بیش از دو هزار گونه گیاهی است که ۴۷۵گونه از این تعداد از نوع گیاهان دارویی و خوراکی هستند. حدود ۱۲۰۰ گونه گیاهی دراین منطقه شناسایی شده که این تعداد ۱۶درصد از کل گیاهان کشور است و چویل، آویشن، زرآبی یا چای کوهی، بابونه، خاری، پشموک،کارده، ریواس، پیاز وحشی یا تره، و چندین گونه گیاهی دیگر از مهمترین گیاهان دارویی و خوراکی استان کهگیلویه وبویراحمد هستند

. از دو ماه گذشته تاکنون خیابانهای مرکزی شهرهای استان مملو از زنان، مردان و حتی کودکانی است که به فروش این بوته های با ارزش خوارکی و دارویی اقدام می کنند.در این بین بازار کنگر، بیلهر، بن سرخ یا لیزک و قارچ داغ تر از بقیه است و خریداران بیشتری دارد.

وجود تعداد ۱۲۸ گونه دارویی، ۱۱۰ گونه زیستی وحشی، ۸۴ گونه رنگ ده و ۶۱ گونه خوراکی وحشی، بیانگر ارزش دارویی، خوراکی، مرتعی و حفاظتی گیاهان دنا است. با وجود ارزش خوراکی و دارویی گیاهان موجود در استان هجوم سودجویانی که بی مهابا چوب حراج به طبیعت سبز زاگرس مرکزی زده اند آینده این طبیعت کم نظیر را تیره و تار کرده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.