×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز به کار نمایشگاه گیاهان دارویی  کاشمر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا- منطقه خراسان، مدیر جهاد دانشگاهی کاشمر در این مراسم که در بازارچه سنتی بلوار سید مرتضی برگزار شد گفت: جهاد دانشگاهی کاشمر برای ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی خود اقدام به برپایی این نمایشگاه نموده است.

 

صادق باغبان افزود: از جمله دستاوردهای دانشگاه در منطقه می توان به شناسایی ۴۷ مورد گیاه دارویی، احداث باغ گیاهان دارویی در بلوار سید مرتضی، احیاء گیاه دارویی در حال انقراض و احداث باغ گل محمدی اشاره کرد.

 

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی کاشمر در این غرفه به ارائه  محصولاتی همچون انواع دمنوش های گیاهی، گیاهان دارویی، شربت های گیاهی، صابون آلوئه ورا و انواع سازه ها و طراحی های انجمن علمی معماری پرداخته است.

 

باغبان با اعلام اینکه با توجه به پتانسل شهرستان کاشمر در زمینه گیاهان دارویی  این شهرستان قابلیت ایجاد یه قطب اقتصادی در منطقه مطرح شود، گفت: به دلیل نوع گونه گیاهان منحصر به فردی که در منطقه هست نیازمند پژوهشکده و دهکده گیاهان دارویی هستیم.

 

مدیر جهاد دانشگاهی کاشمر با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تنها دانشگاه در منطقه است که رشته‌های کشاورزی فعال دارد، تمامی رشته‌ها و پایان نامه‌هایی که در این دانشگاه هستند را متناسب با مشکلات منطقه دانست و افزود: منطقه کاشمر دارای ۱۴۰ گونه گیاه دارویی است که بیش از ۴۰ گونه از این گیاهان خواص دارویی آنها تأیید شده است.

 

وی اظهار کرد: گونه ‏های گیاهی هم‏چون گل ‏محمدی، مریم‏گلی، آویشن، آلوئه‏ ورا، زیره و ترخون به خوبی در منطقه قابل کشت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.