×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

فیلم: تولید طلای ۲۴عیار بوسیله باکتری کوپریاویدوس متالیدورانس

دانشمند ایرانی دانشگاه میشیگان موفق به استفاده از نوعی باکتری برای تولید طلای جامد شده است.  در این یافته کاظم کاشفی و همکارانش باکتری ای کشف کرده اند که توانایی مقاومت در برابر مواد سمی دارد و می تواند طلای ۲۴ قیراط (عیار) تولید کند.

این پژوهشگران دریافته اند باکتری مقاوم به فلز Cupriavidus metallidurans می تواند در غلظت های زیادی از کلرید طلا و یا طلای مایع را رشد کند. این ترکیب نوعی ماده شیمیایی است که در طبیعت یافت می شود.

محققان به تقلید از فرایندی که به اعتقاد آنها در طبیعت روی می دهد، این باکتری را با میزان زیادی کلرید طلا تغذیه کردند. طی یک هفته باکتری این ماده سمی را به تکه ای از طلا تبدیل کرد.

کاظم کاشفی استادیار میکروبیولوژی و ژنتیک مولکولی دراین باره گفت: کیمیاگری میکروبی کاری است که ما انجام دادیم یعنی تولید طلای ارزشمند  از چیزی که هیچ ارزشی ندارد.

در این کار هنرمندانه محققان از ترکیب زیست فناوری، هنر و کیمیاگری برای تبدیل طلای مایع به طلای جامد ۲۴ قیراط استفاده کردند.

در واقع ترکیبی که موجب تولید این طلا می شود شامل یک آزمایشگاه قابل حمل از سخت افزار طلاداده شده ۲۴ قیراطی، یک زیست راکتور شیشه ای و باکتری است.

این کار در رقابت هنر سایبری Prix Ars Electronicaاتریش به نمایش گذاشته شد.

http://s8.picofile.com/file/8290563676/video_2017_03_28_11_22_43.mov.html

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.