×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تولید کپسول گیاهی تقویت کننده دستگاه گوارش

155367.jpg

رییس مرکز رشد واحدهای فناوری فراورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طراحی و ساخت کپسول گیاهی تقویت کننده دستگاه گوارش در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز خبر داد.

 دکتر بیژن ملائکه در این رابطه گفت: کپسول گیاهی پیپرجین جهت تقویت دستگاه گوارش، کمک به هضم و متابولیسم مناسب مواد غذایی، تسکین دردهای گوارشی و درمان سوءهاضمه برای  نخستین بار توسط شرکت دانش بنیان “کیمیا فرآور بوعلی” مستقر در مرکز رشد فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در فرمولاسیون این فرآورده از عصاره گیاهان Black pepper، Long pepper و Ginger استفاده گردیده است.

دکتر ملائکه با اشاره به اینکه ترکیب اصلی موجود در فلفل سیاه و دارفلفل ماده شیمیایی به نام Piperine است گفت: این ترکیب بر فعالیت‌های متابولیکی در بدن تأثیر می‌گذارد.

رییس مرکز رشد واحدهای فناوری فراورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مطالعات فارماکولوژیک نشان داده‌اند که پیپرین مولد حرارت بوده، فراهمی زیستی مواد مغذی و داروهای تجویز شده همراه با آن افزایش یافته و سبب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش موکوس می‌شود.

وی تصریح کرد: Gingerol و Shogaol، اجزاء اصلی و فعال در زنجبیل، سبب سرکوب انقباضات معده شده، ترشحات معده را کاهش داده و سبب کاهش استفراغ می شود.

رییس مرکز رشد واحدهای فناوری فراورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: ترکیب گیاهی فلفل سیاه، دارفلفل و زنجبیل به هضم غذا در دستگاه گوارش کمک کرده و همچنین سبب پاکسازی طبیعی بدن می‌گردد.

دکتر ملائکه در پایان  افزود: مطالعات متعدد نشان داده است که این فرآورده با ترشح آنزیم لیپاز سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش گردیده و در زمان‌هایی که هضم به کندی صورت می‌گیرد و هنگام صرف وعده غذایی سنگین، سیستم گوارشی را تحریک می‌کند. همچنین این دارو سبب آزادسازی انرژی شده و به جذب سایر مواد مغذی کمک نموده و همچنین ضد نفخ و برطرف کننده ناراحتی‌های دستگاه گوارش است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.