×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: استفاده از هرگونه تجویزهای خانگی نظیر خمیردندان، برحی گیاهان دارویی و رب گوجه فرنگی که در بین مردم در مواجهه با افراد دچار سوختگی رایج است، اثرات تخریبی برجای گذاشته و ممنوع است.
به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، عظمت صیاد نیک روز دوشنبه در جمع بهیاران ، پرستاران و اورژانس ۱۱۵ این شبکه افزود: با توجه به اینکه در آستانه چهارشنبه سوری قرار داریم و هرساله شاهد رخ دادن حوادث تاسف باری در زمینه سوختگی ها بویژه با مواد محترقه دراین روز هستیم، در صورت برخورد با افرادی که دچار سوختگی شدند، باید بهترین راهکار و درمان اورژانسی تا رسیدن به بیمارستان سوانح و سوختگی روی فرد بیمار انجام دهیم.

وی اظهارکرد: در صورت ایجاد سوختگی از درمانهای خودسرانه دوری کنید و باید به مردم در مورد برخورد با افرادی که دچار آن می شوند، آموزش های لازم داده شود.

صیادنیک گفت: بهترین و سریع ترین اقدام در سوختگی های حرارتی، شست و شوی با آب سرد به مدت کم و استفاده نکردن از یخ است.

وی اظهارکرد: باتوجه به نوع و شدت سوختگی فرد آسیب دیده جهت ادامه درمان باید به بیمارستان سوانح و سوختگی انتقال یابد.

وی در مورد مراقبت از سوختگی های خاص از جمله سوختگی های شیمیایی، بیان کرد: در سوختگی با اسید و بازها، باید مواد خشک از سطح بدن به وسیله برس بدون ایجاد مالش پاک و سپس با آب فراوان شست و شو داده شود.

این مقام مسئول گفت: در سوختگی های الکتریکی پس از جدا کردن فرد از جریان برق و مراقبت، علایم حیاتی بیمار را کنترل کرده و ضمن گرم نگه داشتن فرد بیمار او را سریع به بیمارستان انتقال دهید.

وی ادامه داد: سوختگی های الکتریکی به دلیل اثرات مخربی که بر سیستم های درونی بدن برچای می گذارد، حتی در صورت ناچیز بودن ضایعه سوختگی انتقال به بیمارستان ضرورت دارد.

مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اضافه کرد: به دلیل پرت شدگی فرد همراه با جریان الکتریکی احتیاط لازم در مورد شکستگی های احتمالی اندام های بدن بویژه گردن و ستون مهره ها به عمل آید.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.