×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد آزمایشگاه مرجع در زمینه داروهای گیاهی

به‌ گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، به نقل از ‌ایسنا، مهندس لاله حجازی از محققان طرح تولید داروی “دنتی‌کید” در مراسم رونمایی از این دارو، دستیابی و ارتقای سلامت جامعه و اشتغالزایی و کارآفرینی را از جمله اهداف اجرایی طرح‌های تحقیقاتی خود در حوزه گیاهان دارویی ذکر کرد و گفت‌: مراکز تحقیق و توسعه پایه و اساس رشد سازمان‌ها هستند و از این رو ما با مجوز وزارت علوم، اقدام به راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کرده‌ایم.

وی ‌اضافه کرد: این مرکز دارای بخش‌هایی همچون گیاه شناسی، حشره شناسی، فیتوشیمی و میکروبیولوژیکی است، ضمن این که ما اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفیت به عنوان یک آزمایشگاه مستقل و همکار سازمان استاندارد کرده‌ایم.

حجازی با تاکید بر این که این آزمایشگاه دارای ایزو ۱۷۲۵ است، ادامه‌ داد: این آزمایشگاه، یک آزمایشگاه مرجع در حوزه گیاهان دارویی است.

این محقق همچنین به فعالیت‌های این شرکت دانش بنیان در زمینه جلوگیری از خروج ارز و کاهش واردات مواد اولیه و موثره اشاره کرد و گفت‌: برای این منظور لازم است تا فرمولاسیون داروهای گیاهی  را در کشور تولید کنیم و تا علاوه بر اشتغالزایی امکان تولید این نوع داروها را در کشور فراهم کنیم که بر این اساس با ایجاد دو شرکت اقماری اقدام به تولید فرمولاسیون داروهای گیاهی کرده‌ایم.

وی همچنین از تاسیس شرکتی در کشور تاجیکستان به منظور صادرات محصولات دانش بنیان خود خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این گواهی نامه جی ام پی از کشور کانادا برای محصولات خود کرده‌ایم و امکان صادرات محصولات خود به پنج کشور جهان را فراهم کرده‌ایم.

حجازی در ادامه با بیان این که سهم مصرف گیاهان دارویی در کشور بسیار پایین است، یادآور شد: برای حل این معضل لازم است تا داروسازان با این نوع داروها آشنایی داشته باشند در این زمینه با ایجاد شرکت‌هایی برای پخش داروهای گیاهی اقدام به فرهنگسازی در این زمینه کرده‌ایم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.