×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 یکی از مفیدترین سبزیجاتی که در طبیعت وجود دارد فلفل قرمز با نام علمی Capsicum annum است که البته بسیاری از آن به خاطر تند بودنش دوری می کنند اما باید بدانید که این ماده در موارد بسیاری استفاده می شود.

 فلفل قرمز یکی از پرخاصیت ترین سبزیجاتی است که می توان از آن استفاده کرد. این سبزی البته به خاطر طعم بسیار تندی که دارد خیلی مورد پسند قرار نمی گیرد و بسیاری از آن دوری می کنند. غیر از غذا و خوراکی استفاده های دیگری نیز از این سبزی دهان سوز می شود.

 

رفع سوهاضمه

 یکی از استفاده های متفاوتی که می توان از فلفل کرد استفاده از آن در جهت رفع سوهاضمه است. با خوردن مقدار کمی فلفل قرمز طبیعی جریان خون شما به نوعی می شود که به سمت محل گرفتگی حرکت کرده و آن محل را پاکسازی می کنند.

 

کاهش وزن

 یکی از متفاوت ترین استفاده های فلفل قرمز در لاغری است که البته این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد. بسیار از افرادی که قصد دارند تا لاغر شوند از قرص های فلفل استفاده می کنند تا سوخت و ساز بدنشان به اندازه زیادی بالا رفته و همچنین این باعث می شود تا میزان کاهش وزن در شما افزایش پیدا کند.

 

اسپری های فلفل

 یکی از استفاده های دیگری که از فلفل می شود ساخت اسپری های فلفل برای پلیس ها است. این اسپری ها باعث می شود تا سوزش هایی در صورت و همچنین چشمان احساس شود و این خود دلیلی خواهد شد برای اینکه شورش کننده ها و یا دزدان توانایی انجام کاری را نداشته باشند.

 

حشره کشی

 از آنجایی که فلفل می تواند سوزش هایی را در برخی از حس های بدن ایجاد کند می تواند برای کشدن حشرات نیز بسیار مناسب باشد. در گذشته با توجه به شواهدی که یافت شده است بسیاری از مردم از فلفل برای دفع کردن حشرات استفاده می کرده اند. البته فلفل ها تنها حشرات دور می کنند اما گاهی اوقات آن ها را از بین هم می برند.

 

گرم کردن بدن

 یکی از متفاوت ترین راه های استفاده از فلفل برای گرم کردن موضعی بدن است. بسیاری هستند که در فصل های سرما فلفل قرمز با به صورت پودر در می آورند و آن را داخل کفش و یا دستکش هایشان می ریزند. این فلفل ها باعث میشود تا گرمای خاصی به بدن آن ها برسد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.