×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه بزرگترین مرکز تولید گیاهان دارویی با حضور وزیر در البرز

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وزیر جهاد کشاورزی دربازدید از مرکز تولید گیاهان دارویی شهرک صنعتی بهارستان کرج گفت :باید با استفاده از تکنولوژی روز و تحریک تقاضا در بازار به محصول نهایی مرغوب برسیم تا از این راه بخش عمده ای از ارزش افزوده به اقتصاد کشور تزریق شود .
حجتی با ذکر این نکته که محصول باید برای مصرف کننده تولید شود تا تولیدات در بازار با اقبال مواجه شود افزود : ما غفلت کردیم و اکنون که اقبال جهانی برای محصولات ایرانی داریم باید از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم.
وی درباره تقاضای حضور و تولید بیشتر بخش خصوصی در عرصه محصولات کشاورزی اضافه کرد : کشور ما پتانسیل های غنی زیست محیطی دارد که برای نمونه در جهان ۴ هزار هکتار کل مساحت زیر کشت گیاه سرخدار است و  با توجه به سهم یک درصدی کشور از مساحت کشور های جهان حجم ۷۰۰ هکتاری زیر کشت سرخدار در کشور ما میزان قابل توجهی است.
حجتی از بنگاه ها و مجموعه های تولیدی خواست به این سمت حرکت کنند و افزود : امروز کشور بازار قابل توجه گل محمدی دارد و تولید این محصول به شدت در حال افزایش است.
وی پیش بینی کرد ارزش تولید گیاهان دارویی تا سال ۲۰۵۰ میلادی به بیش از ۵ هزار میلیارد دلار در سال برسد.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی هم در این بازدید گفت: هم اکنون ۵۰۰ میلیون دلار میزان گردش مالی ناشی از  صادرات گیاهان دارویی در کشور است که در تلاشیم با برنامه ریزی های انجام شده این رقم را تا ۱۰ سال آینده به ۳ میلیارد دلار برسانیم.
پیمان یوسفی آذر افزود : هم اکنون در کشور ما ارزش توزیعی و مصرفی گیاهان دارویی سالانه ۳۰۰ میلیارد تا ۵۰۰ میلیارد تومان است.

  موسوی رییس جهاد کشاورزی استان البرز هم در گزارشی به سطح زیر کشت ۱۵۷ هکتاری گیاهان دارویی در البرز اشاره کرد و گفت :تولید ۶۰۰ تن گیاه دارویی در روز از جمله آلوئورا ، آویشن ، اسروقدوس و به لیمو در کنار ۸ محصول دیگر از جمله فعالیت های استان البرز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.